دیمیتری راگوزین اولویت های روسکاسموس در سال ۲۰۱۹ را مشخص کرد

0 349

سیروس برزو: دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin) رئیس سازمان فضایی روسیه روسکاسموس (Roscosmos) در جمع مسئولان فضایی و نمایندگان دولت روسیه اولویت‌ها و وظایف سازمان فضایی روسیه را مشخص کرد. از نظر او مهمترین مسئله، حفظ برابری کامل روسیه با دیگر قدرت‌های برجسته فضایی جهان است. بنا به گفته راگوزین, روسیه در سال ۲۰۱۸ رتبه سوم پرتاب‌های فضایی را داشت اما باید در سال ۲۰۱۹ با برنامه‌ریزی این موقعیت افزایش پیدا کند.

در این جلسه به جز کارشناسان و نمایندگان شرکت‌ها و موسسات فضایی و موشکی روسیه, برخی مقامات دولتی از جمله ماکسیم اووچینیکف(Maxim Ovchinnikov) معاون وزیر اقتصاد و دارایی، یوری اورلیچیچ(Yury Urlichich) معاون وزیر توسعه و برنامه ریزی و سرگئی دوبیک (Sergey Dubik) معاون مدیر کل برنامه های اجرایی دولت نیز حضور داشتند.
نیکلای سواستیانف (Nikolay Sevastyanov) مدیر موسسه تحقیقاتی مرکزی ماشین سازی (Central Research Institute of Machine Building- TsNIIMash) در زمینه پیشرفت برنامه ساخت یک مجموعه راکت فضایی کلاس فوق‌العاده سنگین برای دهه ۲۰۲۰  تا ۲۰۳۰ گزارش عملکرد شرکت خود را ارائه داد.
دیمیتری راگوزین در این جلسه ضمن تشکر از زحمات کلیه افراد فعال در صنعت فضانوردی روسیه, خاطرنشان کرد که متخصصان، مهندسین، طراحان، تکنسین‌های دخیل در  موسسات فضایی و موشکی روسیه خود را برای سالی پرکار و پربار آماده کنند. وی در تشریح طرح‌های روسکاسموس گفت این سازمان تصمیم دارد بر اساس و با کمک زیرساخت‌های مرکز تحقیقاتی و تولیدی خرونیچف, دست به یک ایجاد یک مرکز طراحی و مهندسی ملی با دامنه گسترده‌تر و توانایی‌های بیشتر بزند. وی گفت در آینده، دو مرکز بزرگ علمی شهر کورولف و منطقه فیلی (منطقه شرکت خرونیچف در مسکو) به هم مرتبط می‌شوند. این مسئله با همکاری شهرداری مسکو در حال انجام است. بنا به گفته راگوزین برای نجام این طرح بزرگ ملی,بانک فوندسرویس (Fondservisbank) قرار است وارد عمل شود و بودجه مورد نیاز را به طور کامل به شکل وام در اختیار مجری طرح بگذارد.
در پایان جلسه حاضران به مرکز هدایت پرواز رفتند و ضمن ارتباط با فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی, سال نو را به آنها تبریک گفتند.


با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12030
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها