آرلون سولار سیستم، یک بازی تعاملی مناسب برای کودکان و دانش‌آموزان

0 1,153

بازی آرلون سولار سیستم (Arloon Solar System)،  به دانش آموزان اجازه می دهد تا جزئیات خورشید، زمین، ماه و سیارات همسایه را کشف کنند. بچه ها از تکنولوژی تعاملی برای کنترل بخش‌هایی از منظومه شمسی استفاده می‌کنند تا پدیده‌های نجومی مانند فازهای ماه، جزر و مد، خسوف و کسوف را مشاهده کنند. در منوی  Celestial Bodies، با انتخاب تصویر اقمار سیارات، شهاب‌سنگ‌ها، سیارک‌ها، ماهواره‌ها یا دنباله‌دارها می‌توانند اطلاعات جالبی دریافت کنند. کاربران همچنین می‌توانند در سیارات به کاوش بپردازند، وزن خود را در سیارات مختلف مشاهده کنند و لیستی از واقعیت‌ها را بخوانند. درنهایت می توانند دانش خود درباره ایستگاه فضایی را آزموده و با پایان هر مرحله چالش برانگیز، رتبه و مدرک بدست آورند. 
این بازی برای دانش‌آموزان 6 تا 13 سال که علاقمند به یادگیری درباره دانش نجوم و فضا هستند بسیار مناسب است. معلمان به کمک چنین بازی‌هایی می‌تواند انگیزه یادگیری نجوم را بین دانش‌آموزان افزایش دهند.
گرافیک بالا، اطلاعات جذاب، تصاویر سرگرم‌کننده و نمایش سه بعدی از جمله ویژگی‌های این بازی است. کودکان با انجام این بازی با چگونگی ایجاد فصل‌ها در زمین، لایه‌های زمین، اهمیت خورشید و تاثیر آن روی زندگی در زمین نیز آشنا می‌شوند.
این بازی با ویژگی‌های خاصی که دارد باعث ایجاد پرسش در ذهن کودکان می‌شود. مثلا وقتی سیاره مریخ را می‌چرخانند متوجه کلاهک‌های قطبی سیاره شده و این سوال که چرا مریخ خیلی سرد است در ذهن آن‌ها شکل می‌گیرد، بنابراین متوجه فاصله مریخ از خورشید نیز می‌شوند. یا وقتی به سراغ ماه می‌روند، بطور سه بعدی، با تاثیر ماه بر جزومد زمین آشنا شده و فازهای ماه را مشاهده می‌کنند.


محتوا
•  نمایش مکان منظومه شمسی در راه شیری.
•  شناخت ویژگی‌های منظومه شمسی و سیارات آن.
 • شناخت سیارات منظومه شمسی: اندازه، سرعت  مداری و محل قرارگیری بر اساس فاصله از خورشید.
• کاوش در اجرام آسمانی: دنباله دارها، اقمار، سیارک‌ها، شهاب سنگ‌ها.
• شناخت زمین: ویژگی‌ها، چرخش، لایه های زمین.
پاسخ به این سوال که روز و شب بر روی زمین چگونه ایجاد می‌شود؟
• فصل: ویژگی‌ها و دلیل ایجاد فصل‌ها.
• ماه: ویژگی ها، فازهای ماه، پدیده جزر و مد گرفت ماه
• خورشید: اهمیت آن در زندگی.

این بازی توسط شرکت DADA که در زمینه ساخت بازی‌هایی آموزشی فعالیت دارد در سال 2015 منتشر شد.

منبع commonsense
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11960
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها