همایش کاربرد مدل‌های پیشرفته فضایی در آمایش سرزمین برگزار می‌شود

0 477

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از برگزاری سومین همایش ملی دوسالانه کاربرد مدل‌های پیشرفته فضایی در آمایش سرزمین خبر داد.
علی المدرسی گفت: رشد روزافزون تولیدات علمی کشور در جهان به استناد پایگاه‌های معتبر استنادی و علم‌سنجی نشان از جایگاه رفیع دانشمندان ایرانی در تولیدات علمی جهان دارد و می‌توان گفت با میزان رؤیت‌پذیری مقالات علمی محققان ایرانی نیز بسیار قابل‌توجه است.

وی افزود: پژوهشگران مجموعه سنجش‌ازدور، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری و حوزه‌های شهرسازی در این صعود علمی ایران نقش به‌سزایی ایفا کرده و به‌عنوان پیشتازان این عرصه عمل می‌‌کنند و هم‌زمان با این تحولات عظیم، توجه به مبحث علوم مکانی نیز در کشور ایران روزافزون شده است.

المدرسی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری همایش ملی دوسالانه کاربرد مدل‌های پیشرفته فضایی در آمایش سرزمین، انتقال تجربیات دانشگاه و صنعت در ارتباط با علوم مکانی و استفاده از تکنیک‌های جدید در تحلیل‌های فضایی است تا هم دانشگاه بتواند تجربیات علمی خود را در اختیار صنعت قرار بدهد و هم صنعت بتواند آخرین تکنولوژی‌های سخت‌افزاری این رشته را در اختیار دانشگاه بگذارد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد یزد خاطرنشان کرد: این همایش، سومین همایش ملی پژوهش و تولید علم در حوزه علوم مکانی، به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حمایت‌های مادی و معنوی شهرداری یزد و همچنین همکاری انجمن علمی سنجش‌ازدور و سیستم اطلاعات جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌‌شود.

دبیر سومین همایش ملی دوسالانه کاربرد مدل‌های پیشرفته فضایی (سنجش‌ازدور و GIS) یادآور شد: برگزاری سه همایش ملی در این زمینه نشان از توجه ویژه مسئولان این دانشگاه به این امر مهم دارد و تعداد مقالات دریافتی دبیرخانه همایش این اهمیت را بیشتر روشن می‌سازد و مؤید این نکته است که هم‌زمان با رشد تولیدات علمی، پژوهش‌های مرتبط با علوم مکانی نیز در کشور افزایش‌یافته است.

المدرسی گفت: دانش سنجش‌ازدور با توجه به جدید و نوپا بودنش تکنیک‌های بسیار خوبی را برای آمایش سرزمین در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که ازجمله می‌توان مطالعات محیط‌زیست، مطالعات مرتبط با بحث آب، مدیریت شهری و برنامه‌ریزی، مسائل مربوط به امنیت جامعه و استفاده از توانمندی‌های این دانش در کشف معادن را نام برد.

قریب به ۲۵ دانشجو در این همایش دوسالانه که دو دوره قبلی آن نیز توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد به فعالیت مشغول هستند و همچون گذشته با همکاری شهرداری یزد در هشتم و نهم اسفند در واحد یزد برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در آن می‌توانند حداکثر تا روزهای ابتدایی دی‌ نسبت به ارسال مقالات و ایده‌های خود در سایت http://gis۹۷.iauyazd.ac.ir اقدام کنند.

منبع آنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11952
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها