چین دو ماهواره عربستان را به فضا پرتاب کرد

0 584

چین اعلام کرد دو ماهواره سنجش از راه دور عربستان سعودی را بعد از ظهر جمعه ۱۶ آذر با موفقیت به فضا پرتاب کرده است.
ماهواره‌های سعودی ست 5آ (SaudiSat 5A) و 5بی (SaudiSat 5B) از طریق ماهواره‌بر لانگ مارچ ۲دی (Long March-2D) از مرکز پرتاپ ماهواره «جیوکوان» واقع در شمال غرب این کشور به فضا پرتاب شده و در مدار زمین قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش وزن هر ماهواره که برای ۵سال فعالیت طراحی شده است ۴۲۵کیلوگرم است این دو ماهواره قرار است تصاویر دریافتی از زمین را به مرکز ارسال کنند. ماهواره‌های سعودی ست 5آ و 5بی توسط موسسه تحقیقات فضایی شهر علم و فناوری شاه عبدالعزیز (KACST Space Research Institute) توسعه یافته‌اند و بزرگترین ماهواره‌هایی می‌باشند که تاکنون در این کشور ساخته شده‌اند. دقت تصویربرداری این دو ماهواره سنجشی اعلام نشده اما با توجه به اینکه قرار است جایگزین سعودی ست 2 و 3 باشند، قطعا دقتی بهتر از 15 متر خواهند داشت.
پرتاب این ماهواره ها دستاورد جدید توسعه همکاری فضانوردی چین و عربستان سعودی است.

لازم به ذکر است که علاوه بر دو ماهواره عربستان سعودی، 10 ماهواره دیگر نیز به عنوان محموله ثانویه در این پرتاب حضور داشتند که 7 ماهواره مربوط به اینترنت اشیاء و متعلق به شرکت پکن کامست (Beijing Commsat Technology Development Co. Ltd.) و 3 ماهواره سنجشی متعلق به شرکت چینی اسپیستی (Spacety Co. Ltd.) می‌باشند.

منبع spaceflightnow
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11812
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها