جذاب شدن مفاهیم انتزاعی با شبیه‌ساز فضایی

0 437

استارتاپ پراسس یونیورس (Paratus Universe) هانتسویل آمریکا، در تلاش است یک شبیه ساز فضایی نوین برای تجربه فضای خارج از جو زمین دراختیار مهندسان و علاقمندان به بازی‌های واقعیت مجازی قرار دهد. 
به گزارش شبکه WAFF هانتسویل، فناوری می‌تواند مفاهیم انتزاعی مانند جبر یا مهندسی فیزیک را جذاب کرده و به درک ساده‌ترآن کمک کند.

دکتر رابرت آدامز (Rob Adams) از مهندسان ناسا، در تلاش برای دلپذیرتر کردن علم این استارتاپ فضایی را ایجاد کرد. به گفته آدامز، این شبیه‌ساز فضایی با تکیه بر علوم دقیق و تصاویر واقعی از فضا ساخته می‌شود.

شبیه‌سازهای ساخته شده برای کلاس‌های درس و جلسات،اهداف آموزشی و سرگرمی دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به داستان‌های علمی‌تخیلی سخت کاربرد دارد. این شبیه‌ساز شامل ۳صندلی، چند صفحه نمایش و بسیاری از امکاناتی است که در شبیه‌سازهای خلبانی وجود دارد. 
پراتوس بهترین وسیله برای تجربه شرایط فضا بدون ترک زمین است. بازیکنان از کاربری‌های طراحی شده توسط مهندسان صنعت فضا استفاده و ستارگان و سیارات را توسط  فیلم‌های واقعی مأموریت‌ها فضایی مشاهده می‌کنند. این شبیه‌ساز و امکانات آن از قوانین دقیق فیزیک برای مدل‌سازی حرکت استفاده می کند.
طرح داستان شبیه‌ساز درباره یک ارتش تخیلی موسوم به Exo-Atmospheric Corps است که در پی ایجاد صلح و اکتشاف در فضا است. شعار این ارتش ” آماده در برابر ستارگان” است. این شعار تقلیدی از شعار گارد ساحلی آمریکا موسوم به “همیشه آماده” است.
یک خلبان، ناوبر و فرمانده در شبیه‌ساز سه نفره برای رسیدن به اهداف مأموریت با یکدیگر همکاری می‌کنند. 

بازیکنان، یک آزمایش ۱۵دقیقه‌ای که شامل ۳تا۴ دقیقه تمرین ماموریت و کنترل ، ۹دقیقه تجربه شبیه‌سازی و یک بحث دو دقیقه‌ای است را انجام می‌دهند.
به گفته آدامز، بازار هدف این بازی، طرفداران ژانر علمی‌تخیلی سخت به ویژه در مقاطع سنی دبیرستان و بالاتر است. هزینه یک صندلی در این بازی، ۱۵دلار است.  در حال حاضر یکی از شبیه‌سازها عملیاتی شده و سازندگان در مسیرساخت ۵۰ عدد دیگر هستند که تا سال ۲۰۲۱ زمان می‌برد.
در سال ۲۰۱۷، آدامز و همکارانش شروع به ساختن  پراسس‌یونیورس  کردند. از آن زمان، او کمی بیش از شش فرد دیگر در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است و در این مدت بیش از ۳۰نفر در تکمیل شبیه‌ساز همکاری داشتند.
آدامز می‌دانست که شبیه‌ساز می‌تواند چیزی بیشتر از یک سرگرمی برای طرفداران علمی‌تخیلی و مهندسان باشد. 
آدامز می‌گوید، زمانی که او و دوستانش  برای ساخت یک شبیه‌ساز در سبک اپرای فضایی با هم گفتگو می‌کردند، ایده ساخت پراسس یونیورس شکل گرفت. اما آدامز به دوستانش اعتراض می‌کند که بازار تجارت بیش از حد با اپرای فضایی سروکار داشته و اکنون فرصت خوبی برای ترویج سبک علمی‌تخیلی سخت است. 
آدامز در این باره توضیخ می‌دهد: ژانر علمی‌تخیلی دارای دو سبک است: سخت و اپرای فضایی. طرفداران علمی‌تخیلی سخت به وجود عناصرعلمی در داستان علاقمند هستند. سری پیشتازان فضا، و یا فیلم‌های اخیر مانند مریخی، میان‌ستاره‌ای و گرانش از اینگونه است.اما نیمی از داستان‌های علمی تخیلی در سبک اپرای فضایی است. اپرای فضایی با استفاده از فضاسازی و پس‌زمینه علم و پیشرفت‌های آینده، به شرح داستانی معمولاً رمانتیک یا ترسناک می‌پردازد که ربط مستقیمی با علم ندارد. در این سبک تخطی از مرزهای قوانین علمی هم می‌تواند رخ دهد. آدامز می‌گوید: جنگ ستارگان شناخته شده‌ترین اپرای فضایی است.
او انتظار دارد نیمی از رویدادهای برنامه‌ریزی شده تا پایان سال جاری میلادی اجرا شود.
او می گوید بزرگترین مانع این پروژه بازاریابی است.
شبیه‌ساز بازخوردهای مثبتی دریافت کرده است و در آزمایش‌های مختلف موفق بوده، اما برای به دست آوردن طرفدارانی خارج از دنیای علمی‌تخیلی، آدامز به دنبال راه‌های جدید برای ارتباط با بازیکنان غیرسنتی مانند دانش‌آموزان دبیرستان است.
بخشی از این تلاش شامل راه‌اندازی یک استارت‌آپ در سایت کیک‌استارتر برای جمع آوری پول و ترویج پراسس‌یونیورس است.
به گفته آدامز، پس از افزایش بودجه لازم برای رشد تجارت تا ۵۰شبیه‌ساز،هر شبیه‌ساز می‌تواند در حدود یک میلیون دلار در سال درآمد کسب ‌کند.

منبع
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11803
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها