درباره فضانوردان جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی-۳

0 667

سیروس برزو: آنه مکلین (Anne McClain) متولد ۷ ژوئن ۱۹۷۷ در شهر اسپوکین (Spokane) از ایالت واشنگتن(Washington) است. او از یک مدرسه خصوصی کاتولیک در شهر اسپوکین فارغ‌التحصیل شد. در سال ۲۰۰۲ مدرک کارشناسی ارشد هوانوردی را از دانشگاه نظامی وست پوینت (West Point) گرفت و به دنبال آن در سال ۲۰۰۴، مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا از دانشگاه بات (Bath) در انگلیس و در سال ۲۰۰۵ مدرک کارشناسی علوم بین‌المللی از دانشگاه بریستول(Bristol) در انگلستان دریافت کرد.
از اوت ۲۰۱۱ او در دانشکده فرماندهی و ستاد مرکزی آمریکا ادامه تحصیل داد و در ژوئن ۲۰۱۳، از آموزشگاه خلبان آزمایشگر نیروی دریایی آمریکا در پایگاه نیروی دریایی مریلند (Patuxent River) مدرک دریافت کرد.
در ژوئیه ۲۰۰۶، به‌عنوان بخشی از گردان دوم، هنگ ۶ غربی به مدت ۱۵ ماه در جنگ‌های عراق به‌عنوان سرپرست سرویس اطلاعاتی گردان خدمت می‌کرد. در پاییز سال ۲۰۰۷ به پادگان نظامی  اسکولدفیلد باراکز (Schofield Barracks) در هاوایی فرستاده شد تا به‌عنوان سرپرست سرویس‌های اطلاعاتی ادامه کار دهد. از ژوئن ۲۰۰۹ تا مه ۲۰۱۰، او در فورت روکر(Fort Rucker) در ایالت آلاباما خدمت کرد، جایی که او ابتدا برای ۶ ماه تحت آموزش ویژه قرار گرفت و بعد به‌عنوان معلم خلبانی برای هلیکوپتر تهاجمی  OH-58D   فعالیت داشت. پس از آن سمت‌های مختلفی را احراز کرد تا بالاخره داوطلب سفر به فضا شد. وی قبل از آن‌که در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۳ به جرگه فضانوردان ناسا بپیوندد بیش از ۲۰۰۰ ساعت پرواز با ۲۰ نوع مختلف هلیکوپتر و هواپیما را در پرونده داشت. در ژوئن ۲۰۰۸ در فهرست ۵۲ داوطلب مرحله نیمه‌نهایی قرار گرفت و برای بررسی و مصاحبه به مرکز فضایی جانسون احضار گردید.
 بالاخره در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۳، در چارچوب بیست و یکمین گروه فضانوردان ناسا انتخاب و برای آموزش به ستاد فضانوردی ناسا اعزام شد. این گروه از اوت ۲۰۱۳ دوره آموزش عمومی فضانوردی را آغاز کردند و پس از اتمام آن در  ۹ ژوئیه ۲۰۱۵ مدرک ” فضانورد فعال” گرفتند.
مکلین  در ۲۶ ژانویه سال ۲۰۱۶ دوره مخصوص آشنایی با سفینه اسپیس ایکس (SpaceX) را  گذراند و از  ۶ژوئن ۲۰۱۷ در مرکز آموزش فضانوردی روسیه به نام یوری گاگارین شروع به آموزش کرد. طبق برنامه آموزشی، وی دوره آشنایی با طراحی و سامانه‌های ناو کیهانی سرنشین دار سایوز و بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی را دید. همچنین متخصصین مرکز جلسات آموزشی در مورد اقدامات در صورت فرود در مناطق مختلف اقليمی و جغرافیایی, آموزش پزشکی و بیولوژیکی، آموزش زبان روسی را اجرا کردند. آموزش قبل از پرواز با یک جلسه امتحان و تمرین‌های جامع به پایان رسید.
پس از آن‌که در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۷  به‌عنوان مهندس پرواز  انتخاب شد دوره آموزشی کاملی را در مرکز آموزش فضانوردان روسیه آغاز کرد که شامل آشنایی کاربردی با ناو کیهانی سایوز همچنین بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی بود. با انتخاب برای سفر بر عرشه ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱ از ۱۰ مه ۲۰۱۸ تمرین‌های پیچیده سفر به فضا را به‌عنوان مهندس پرواز همراه با اولگ کانوننکو و دیوید سنت ژاک شروع کرد. بعد از گذراندن دوره و قبولی در امتحانات در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸ کمیسیون دولتی، سند رسمی اجازه پرواز بر عرشه سایوز ام.اس-۱۱ به همراه اولگ کانوننکو و دیوید سنت ژاک را به وی ابلاغ گردید. مکلین تجربه سفر به فضا را ندارد و پرواز با سایوز ام.اس-۱۱ نخستین مأموریت فضایی او بشمار می‌رود.
 وی در دوران خدمت در ارتش آمریکا مدال‌های مختلفی دریافت کرده که ازجمله می‌توان به مدال ستاره برنز، دو مدال افتخار ارتش، دو مدال پیشرفت ارتش اشاره کرد.
او به وزنه‌برداری، راگبی، گلف، دوچرخه‌سواری و دو علاقه دارد  و طی سال‌های ۲۰۰۴-۲۰۰۶ و ۲۰۱۰-۲۰۱۲، عضو تیم ملی راگبی آمریکا و عضو تیم سافتبال آکادمی نظامی بود.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11802
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها