ذرات پرسرعت ایستگاه فضایی بین المللی را سوراخ می کنند

ایستگاه فضایی بین المللی در معرض بمباران انبوهی از ذرات ریز قرار دارد که با سرعت مافوق صوت حرکت می‌کنند. گروهی از محققان دانشگاه MIT  متوجه شده‌اند این ذرات میکرو برای ایستگاه خطرناک هستند و دربرخی موارد حتی می‌توانند سوراخ‌هایی در ماده محافظ بدنه ایجاد کنند.
محققان در پژوهش خود از قلع استفاده کردند که دمای ذوب پایینی دارد. این ماده برای تقلید از جنس بدنه ایستگاه به کار گرفته شد. آن‌ها تکه دیگری از فلز قلع را با اشعه لیزر گرم کردند تا ذرات آن با قطر یک صد هزار متر و با سرعت حرکت کنند. این ذرات سطح ماده را بمباران کردند.
دوربین‌هایی با سرعت تصویربرداری ۱۰۰ میلیون فریم در ثانیه نحوه برخورد ذرات با سطح ساخته شده از ماده قلع را نشان دادند. همچنین دانشمندان شرایط مختلف برخورد ذرات با این سطح را بررسی کردند.  علاوه بر آن آن‌ها شرایط مختلفی را بررسی کردند که تحت آن ذرات به ماده می‌چسبند یا آن را ذوب می‌کنند.
طبق تحقیق برخورد ذرات با سرعت ۱۰۰ متر برثانیه با ماده می‌تواند به از بین رفتن آن منجر شود. این درحالی است که ذراتی که با سرعت حدود یک کیلومتر برثانیه حرکت می‌کنند(سه برابر سرعت صوت) احتمالا به سفینه فضایی و ماهواره‌ها خسارت وارد می‌کنند.
هرچند آزمایش‌ها نشان داده ذرات با سرعت خاصی به یک ماده برخورد می‌کنند، محققان تمایل داشتند آزمایش‌های بیشتری درباره نحوه برخورد ذرات به مواد مختلف از جمله آلیاژها را از زاوایای مختلف بررسی کنند.