تا یک ماه دیگر توریسم فضایی را استارت می‌زنیم

0 503

ریچارد برانسون (Richard Branson)، میلیونر معروف باور دارد که می‌تواند به زودی اشخاصی را به فضا بفرستد و توریسم فضایی را آغاز کند. بنیانگذار گروه ویرجین (Virgin Group) در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها مدعی شده که شرکت فضایی این گروه می‌تواند اسپیس ایکس (SpaceX) یا بلور اوریجین (Blue orogin) را کنار زده و تا یک ماه دیگر مسافرانی را به فضا بفرستد.
این مسئله موجب می‌شود کریسمس امسال، ویرجین گلکتیک به اولین شرکت خصوصی بدل شود که توانسته مسافرانی را راهی فضا کند. برانسون تقریباً ۱۱سال پیش مدعی شد که شرکت فضایی گروه ویرجین به دنبال این است که توریسم فضایی را آغاز کند و اولین شرکت خصوصی حوزه هوافضا باشد.
او درباره زمان زیاد صرف شده برای چنین پروژه‌ای عنوان نموده که طراحی یا اجرای ماموریت‌های فضایی، مسائل مشکلی به شمار می‌روند و به همین دلیل است که ۱۴ سال به طول انجامیده‌اند. او باور دارد رقبا نیز مجبورند چنین زمانی را برای شروع ماموریت‌هایشان وقت بگذارند.
چندی پیش هواپیمای مسافربری فضایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) موسوم به وی.اس.اس یونیتی (VSS Unity) سومین پرواز آزمایشی خود با نیروی پیشران راکت را به پایان رساند و موفق شد تا ارتفاع ۵۱ کیلومتری سطح زمین اوج بگیرد.
این آزمایش در واقع چهاردهمین پرواز آزمایشی وی.اس.اس یونیتی به حساب می‌آمد و مدیرعامل ویرجین گروپ پس از آن عنوان نمود که امیدوار است تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، این فضاپیما به عنوان اولین سفینه فضایی مسافربری پرتاب گردد. گفته می‌شود پرواز آزمایشی یاد شده در واقع سریع‌ترین و مرتفع‌ترین تجربه یونیتی بوده است.
پیش از این گفته شده بود که برانسون قصد دارد اولین مسافر شرکت‌اش باشد و فرزندانش نیز او را در سفر به فضا همراهی کنند اما از آنجایی که برخی پرواز‌های آزمایشی این شرکت با موفقیت یه پایان نرسیده، مسئولین امنیتی به او اجازه چنین کاری نداده اند.
با این وجود اگر ویرجین گلکتیک تا پایان سال میلادی موفق شود مسافرانی به فضا بفرستد، مسلماً اتفاق خوشایندی برای اسپیس ایکس و بلو اوریجین نخواهد بود.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11773
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها