ماهواره‌بر اسپیس ایکس برای سومین بار استفاده می‌شود

0 552

شرکت اسپیس ایکس(SpaceX) قصد دارد یک ماهواره‌بر فالکون ۹ را برای سومین بار به فضا بفرستد. ماهواره‌بری که امروز به فضا می‌رود، نخستین بار در ۱۱ می و سپس در ۷ اوت
پرتاب شد. اکنون برای نخستین بار اسپیس ایکس سعی دارد قسمت اول یک
ماهواره‌بر و ۹ موتور مرلین (Merlin) آن را برای سومین بار به فضا ارسال
کند.
اسپیس ایکس قصد دارد امروز(دوم دسامبر)، برای سومین بار یک ماهواره‌بر فالکون ۹ را به آسمان بفرستد. این ماهواره‌براز مقر واندربرگ (Vandenberg) در کالیفرنیا به فضا می‌رود.
این نوزدهمین پرتاب ماهواره‌بر اسپیس ایکس در ۲۰۱۸ میلادی است و در صورت موفقیت، رکورد این شرکت برای بیشترین مأموریت انجام‌شده در یک سال را می‌شکند.

نکته مهم دیگر در مورد این پرتاب این است که بزرگترین پرتاب دسته‌جمعی یک ماهواره‌بر آمریکایی محسوب می‌شود. بدین معنی که ۶۴ محموله از ۳۴سازمان مختلف در جریان آن به مدارهای SSO و LEO ارسال می‌گردند. در این مجموعه ۱۵ میکروماهواره و ۴۹ ماهواره مکعبی متعلق به نهادهای تجاری و دولتی وجود دارد.
این شرکت در ماه دسامبر احتمالاً چند ماهواره‌بر دیگر پرتاب کند. در همین راستا پیش‌بینی می‌شود این شرکت در ۲۰۱۸ میلادی ۲۲ ماهواره‌بر به فضا ارسال کند.
اسپیس ایکس در ۲۰۱۷ میلادی ۸ ماهواره‌بر به فضا فرستاد و بنابراین تعداد پرتاب در سال جاری میلادی نشان می‌دهد این شرکت توانسته چالش‌های موجود درزمینهٔ تولید و فراوری را برطرف کند.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11768
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها