معرفی بازی Wild Beyond؛ نبردی استراتژیک در کهکشان

0 634

Wild Beyond یک بازی استراتژی هم‌زمان است که با الهام گرفتن عناصری از بازی‌های کارتی، به همراه گرافیک عالی برای آیفون و آیپد عرضه شده است.
با پیشرفت سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند و فراگیر شدن اینترنت‌های همراه در سال‌های اخیر، بازی‌های این پلتفرم نیز با گرافیک‌های بالاتر و داشتن قابلیت مولتی پلیر عرضه شده‌اند. بازی‌های استراتژیک آنلاین، در پلتفرم موبایل نیز در سال‌های اخیر به یکی از پرطرفدارترین سبک‌های بازی‌های موبایل تبدیل شده و بازی‌هایی مانند کلش رویال (Clash Royale) و کلش او کلنز (Clash Of Clans) بین بازیکنان این پلتفرم بسیار موفق بوده‌اند. Wild Beyond یکی از جدیدترین بازی‌های آنلاین و استراتژیک به شمار می‌آید که توانسته با گرافیک خوب و گیم پلی هیجان‌انگیز به یکی از بازی‌های خوش‌ساخت این سبک تبدیل شود. آخرین ساخته‌ی استودیوی Strange Sevens، در حال حاضر برای سیستم‌عامل iOS به‌طور رایگان عرضه‌شده است و طبق گفته سازندگان به‌زودی برای دستگاه‌های اندرویدی هم قابل دسترس می‌شود. مانند سایر بازی‌های هم‌سبک خود Wild Beyond به مقدار زیادی بر خرید‌های درون برنامه‌ای و خرید اشتراک برای بازی تکیه می‌کند که محل اصلی درآمد سازندگان بازی‌های رایگان به شمار می‌رود اما به مذاق بازیکنان حرفه‌ای زیاد خوش نمی‌آيد.


گیم‌پلی بازی آیفون Wild Beyond، بسیار هیجان‌انگیز و سراسر اکشن است اما ایده‌ی جدیدی با خود به همراه ندارد. Wild Beyond یک بازی استراتژیک هم‌زمان (Real Time Strategy) است که با الهام گرفتن ایده‌هایی از بازی‌های جمع‌آوری کارت کمی به پیچیدگی گیم‌پلی خود افزوده است. در بازی سه فرقه به‌نام‌های Legion ،Ascention و Rogue وجود دارند که بازیکنان پس از انتخاب فرقه‌ی موردنظر خود، هدایت ژنرال این فرقه را بر عهده می‌گیرند و درنبردی بزرگ که در سراسر کهکشان در حال رخ دادن است، شرکت می‌کنند. بازیکنان باید با جمع‌آوری کارت‌های جدید و ارتقای کارت‌هایی که در اختیار دارند، تیم و ارتشی قوی بسازند و بتوانند در نبرد‌های سخت بازی پیروز شوند.
Wild Beyond یک بازی‌ آنلاین و استراتژیک به شمار می‌آید که توانسته با گرافیک خوب و گیم‌پلی هیجان‌انگیز به یکی از بازی‌های خوش‌ساخت این سبک تبدیل شود
گیم‌پلی Wild Beyond به دو بخش جمع‌آوری و ارتقای یک ارتش قوی و استفاده‌ی درست و استراتژیک از این ارتش در نبرد‌های ۳ دقیقه‌ای بازی تقسیم می‌شود. کارت‌های سرباز‌ها و شخصیت‌های مختلف بازی با واحد پول درون بازی قابل‌خرید و ارتقا هستند که این پول با پیروزی در نبرد‌ها،‌ باز کردن پکیج‌های روزانه رایگان یا خرید‌ این واحد پول با پول واقعی از طریق خرید‌ درون برنامه‌ای به دست می‌آید.
همان‌طور که اشاره شد در این بازی، فرقه‌های مختلفی حضور دارند که هر یک از فرقه‌ها در مقابل یکدیگر دارای داستان‌های مختلفی هستند که در سیاره‌های گوناگون و میدان‌های مبارزه‌ی خاص خود جریان خواهد داشت. اولین فرقه‌ی بازی، فرقه Ascension است که یک گروه فانتزی با المان‌های علمی تخیلی است. فرقه‌ی دیگری بانام Legion نیز در بازی حضور دارد که یک ارتش با فنّاوری‌های پیشرفته و مدرن است. فرقه‌ی آخر و خاص بازی هم، فرقه عجیب‌وغریبی بانام Rogue است که حال و هوایی شبیه بازی Horizon: Zero Dawn را به بازیکنان القا می‌کند.


یکی دیگر از عوامل موفقیت بازی Wild Beyond،‌ گرافیک زیبا و چشم‌نواز آن است. انیمیشن‌ها و طراحی شخصیت‌ها و محیط‌ها در بازی بسیار باکیفیت و درجه‌یک پیاده شده‌اند و بازیکنان در تجربه‌ی بازی، زیبایی بصری آن را تحسین خواهند کرد. انیمیشن‌های حمله‌ها و وارد شدن ضربه‌ها بسیار خوب کارشده‌اند و حس خوبی به بازیکنان منتقل می‌کنند. طراحی‌ منو‌های بازی و کارت‌ها که بخش مهمی از گیم‌پلی و تجربه‌ی بازی را تشکیل می‌دهند هم بسیار خوب انجام‌شده است و تمامی بازیکنان می‌توانند بدون سردرگمی به ساختن و فرماندهی ارتش خود بپردازند و از آن لذت ببرند. کنترل‌های ساده اما کاربردی بازی هم از دیگر نقاط قوت این بازی به شمار می‌رود که با حداقل لمس صفحه ‌می‌توان یک جنگ تمام‌عیار را در بازی تجربه کرد. 


بازی Wild Beyond یکی از بازی‌های خوش‌ساخت و باکیفیتی است که به‌تازگی عرضه‌شده و می‌تواند باعرضه‌ آپدیت‌های بیشتر به یک بازی همه‌گیر و پرطرفدار تبدیل شود. گیم‌پلی و محتوای بازی بسیار غنی و متنوع است و بازیکنان می‌توانند به‌خوبی ایده‌هایی را که برای ساخت ارتش خود و هدایت این ارتش در میدان نبرد دارند‌، پیاده کنند و جشن پیروزی بگیرند. حضور المان‌هایی از بازی‌های کارتی در سبک استراتژی هم‌زمان (RTS)  جذابیت خاصی به بازی افزوده است. این بازی که برای سیستم‌عامل iOS حدود ۲۳۰ مگابایت حجم دارد، به اتصال دائمی اینترنت نیاز دارد که متأسفانه برای تجربه بازی در کشور، استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی پی نیز لازم است.

منبع زومجی
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11764
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها