اتیوپی اولین ماهواره‌ی خود را با کمک چین به فضا پرتاب خواهد کرد

0 392

اتیوپی اعلام کرده که به کمک چین قصد دارد سال ۲۰۱۹ یک ماهواره به فضا پرتاب کند. بر اساس گزارشاتی از موسسه‌ی فنّاوری و علوم فضایی اتیوپی در دانشگاه آدیس‌آبابا (ESSTI)، این ماهواره در سپتامبر ۲۰۱۹ از کشور چین به فضا ارسال خواهد شد.
برنامه‌ی اولیه‌ی ارسال این ماهواره به فضا در سال ۲۰۱۶ مورد تائید قرار گرفت. درست زمانی که تاسیس ESSTI به تائید نخست‌وزیر اتیوپی رسید. بااینکه این ماهواره از چین به فضا ارسال خواهد شد، اما مرکز کنترل و راهبری آن در اتیوپی خواهد بود.
این ماهواره یک ماهواره رصدی است که قرار است اطلاعاتی در مورد تغییر اقلیم و آب و هوا جمع آوری کند.
نزدیک به۶۰  دانشجو در پروزه فضایی اتیوپی شرکت دارند که بعضی از ان ها دانشجویان بین المللی هستند.
با توجه به شعار ESSTI که «ما به پیمایش فضا اقدام می‌کنیم تا منافع مردم خود را تأمین کنیم» است، این ماهواره باهدف نظارت بهتر آب و هوایی کشور اتیوپی به فضا ارسال خواهد شد.
تولید و طراحی ماهواره‌ی یادشده حدود ۸ میلیون دلار هزینه داشت که چین ۶ میلیون دلار از این هزینه را متقبل شد. در این‌ بین هنوز مشخص نیست که قرارداد بین چین و اتیوپی به چه گونه‌ای است و طرفین قرارداد هرکدام چه سودی از پرتاب این ماهواره به فضا به دست خواهند آورد.
درواقع مفاد قرارداد امضاشده بین دو کشور چین و اتیوپی درزمینه‌ی ارسال این ماهواره به فضا، هنوز به‌طور رسمی اعلام‌نشده است.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11721
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها