ایستگاه فضایی بین المللی موقتاً بزرگتر می‌شود

0 361

ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌طورکلی بزرگ است اما اکنون ساکنین آن موفق شده‌اند با کمک بازوی رباتیک پیشرفته، یک سفینه‌ی باری به نام سیگنوس (Cygnus) را به آن اضافه کنند. این فضاپیما که ۲۶ آبان ماه با ماهواره‌بر آنتارس (Antares) به آسمان فرستاده‌شده بود، قرار است چندین ماه کنار ایستگاه فضایی بین‌المللی مستقرشده و اندازه‌ آن را قدری بزرگ‌تر از قبل کند.

به‌طور مرتب برای ایستگاه فضایی، محموله‌های باری از راه می‌رسد تا کالاهای حیاتی ساکنین آن نظیر غذا، آب و اکسیژن را فراهم آورد. طی این مأموریت‌ها اصولاً ابزارآلات موردنیاز و آزمایشی نیز برای فضانوردان ارسال می‌شود اما انتقال تجهیزات و کالاها به‌آسانی خرید از فروشگاه‌ها نیست. به همین خاطر است که معمولاً فضاپیما‌های باری مدتی کنار این ایستگاه مستقر می‌شوند.

درمجموع طی هر مأموریت تجهیز کالا، ۳۳۵۶ کیلوگرم جنس به ایستگاه فضایی بین‌المللی انتقال داده می‌شود اما سفینه‌ سیگنوس یک نقش بسیار مهم دیگر نیز طی ماه‌های آینده ایفا خواهد کرد.

پس از انتقال تمامی تجهیزات به این ایستگاه، فضانوردان می‌توانند از فضاپیمای یادشده به‌عنوان یک سطل آشغال بزرگ استفاده کنند. به‌ طور معمول سرویس زباله در فضا وجود ندارد و فضانوردان از هر موقعیت ممکنی برای دور ریختن چیز‌هایی که دیگر استفاده‌‌ای برایشان وجود ندارد، بهره می‌برد.

بدین ترتیب سفینه‌ یادشده با آشغال و زباله‌های فضانوردان پر خواهد شد و پس از اتمام ظرفیت که احتمالاً چند ماه طول می‌کشد، از ایستگاه فضایی بین‌المللی جداشده و این زباله‌ها را به اتمسفر زمین انتقال خواهد داد. در این منطقه، اصطکاک شدید موجب می‌شود که سفینه یادشده آتش بگیرد و تمامی زباله‌های ریخته شده در آن بسوزد.

البته بر اساس گزارش آژانس فضایی ناسا، این سفینه پس از جدا شدن آخرین وظیفه‌ خود را به اتمام خواهد رساند و یک ماهواره‌ مکعبی کوچک را به مدار زمین انتقال خواهد داد.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11690
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها