اتصال ماهواره‌بر به بوئینگ ۷۴۷؛ توریسم فضایی تحقق می یابد؟

0 666

شرکت آمریکایی ویرجین اوربیت (Virgin Orbit) موفق شد به یکی دیگر از اهداف بلند پروازانه‌ خود در زمینه‌ سفر‌های فضایی دست یابد. هواپیمای کاسمیک گرل (Cosmic Girl) که یک بوئینگ ۴۰۰-۷۴۷ اصلاح‌شده است، درحالی‌که لانچر وان (LauncherOne) به آن متصل بود نخستین تاکسی (حرکت هواپیماها روی زمین پیش از پرواز) پرسرعت خود را با موفقیت انجام داد.
در تست یادشده این هواپیما توانست درحالی‌که یک ماهواره‌بر زیر بال چپ آن وصل بود به‌سرعت ۲۰۰کیلومتر بر ساعت برسد که این میزان برای بلند شدن از روی زمین کافی است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در مأموریت‌های آتی این هواپیما ابتدا تا فاصله‌ ۳۰،۰۰۰پایی سطح زمین (کمی بیشتر از ۹ کیلومتر) پرواز می‌کند و سپس ماهواره‌بر را به فضا ارسال می‌نماید.
ماهواره‌بر ۲۵،۸۰۰کیلوگرمی ازآنجا به بعد سعی می‌کند خود را به سرعتی ۲۰برابر سرعت صوت برساند تا موفق شود به مدار زمین برسد. مهندسین ویرجین بر این عقیده‌اند که هواپیمای بوئینگ ۴۰۰-۷۴۷ وسیله‌ای مناسب برای این عملیات است چراکه فضای مناسبی برای اتصال ماهواره‌بر به خود را داراست. همچنین این هواپیما توانایی‌های زیادی برای پرواز در انواع آب‌وهوا دارد و از همه مهم‌تر می‌تواند از اکثر فرودگاه‌های تجاری حال حاضر دنیا پرواز خود را آغاز کند.
در ادامه می‌توانید تست ویرجین از لانچروان را که به زیر بال سمت چپ کاسمیک گرل (Cosmic Girl) متصل شده مشاهده نمایید.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11658
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها