سرمایه گذاری رژیم صهیونیستی بر روی ماهواره‌های تعمیرکار

0 386

به تازگی افکتیو اسپیس(effective space) شرکت هوافضای مستقر در بریتانیا از  توافقنامه‌ای بین این شرکت و سازمان فضایی رژیم صهیونیستی(iai) خبر داد. بنا است که به زودی ماهواره‌‌ای که ماموریت آن تعمیر ماهواره‌های مستقر در مدار ژئو است, توسط این دو شرکت به مدار زمین فرستاده شود. افکتیو اسپیس طراحی و آزمایش‌های این ماهواره را انجام داده و سازمان فضایی رژیم صهیونیستی نقش سرمایه گذار را ایفا میکند. بنا است اولین خدمات این ماهواره به یک مشتری ناشناس در سال 2020 ارائه شود.

اوفر دورون معاون رئیس جمهور و ژنرال سازمان فضایی رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای گفت:«این توافقی خوب است که منافع هر دو شرکت را در بر دارد ما به دنبال یک ماهواره که قابلیت ارائه خدمات به دیگر ماهواره‌ها را داشته باشد بودیم و آنها به دنبال سرمایه گذاری قابل اطمینان.»

در سالهای اخیر تعدادی از ماهواره های مدار ژئو بازنشسته شده اند ولی ماهواره جدیدی جایگزین آنها نشده است. به همین دلیل هر دو شرکت معتقدند در آینده بازار خوبی برای ماهواره‌‌های تعمیرکار وجود خواهد داشت. چراکه به نظر میرسد آنها تصمیم به تعمیر ماهواره‌های خودشان دارند.

آریه هالزبرن سرمایه گذار و صاحب امتیاز افکتیو اسپیس در این رابطه گفت:« بعضی از مشتریان قبل از درخواست کار بر روی ماهواره‌هایشان منتظرند تا توانایی های ما را ببینند و بعد سفارش بدهند.»

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11635
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها