1397/08/24

با ۴ برنامه کاربردی رصد آسمان آشنا شوید

آیا عاشق نجوم هستید؟ با کمک گوشی‌های هوشمند خود این عشق پرهیجان را دنبال کنید. در حالیکه برای رصد صورفلکی، سیارات و سایر اجرام آسمانی از کتاب‌های آموزشی نجوم و تلسکوپ‌های آماتوری استفاده می‌کردیم، اکنون می‌توانیم به کمک برنامه‌های کابردی موبایل در اعماق آسمان شب کاوش کنیم. در آخرین پنجشنبه آبان، سه برنامه...
با ۴ برنامه کاربردی رصد آسمان آشنا شوید

آیا عاشق نجوم هستید؟ با کمک گوشی‌های هوشمند خود این عشق پرهیجان را دنبال کنید. در حالیکه برای رصد صورفلکی، سیارات و سایر اجرام آسمانی از کتاب‌های آموزشی نجوم و تلسکوپ‌های آماتوری استفاده می‌کردیم، اکنون می‌توانیم به کمک برنامه‌های کاربردی موبایل در اعماق آسمان شب کاوش کنیم. در آخرین پنجشنبه آبان، چهار برنامه برای گوشی‌های iOS و Android معرفی می‌شود تا بتوانید موقعیت ستاره‌ها، سیارات، ماهواره‌ها و ایستگاه فضایی را در آسمان پیدا کنید.
بسیاری از برنامه‌های اینچنینی از واقعیت افزوده استفاده می‌کنند. شما می توانید به کمک این برنامه‌ها موقعیت ستارگان و صورت‌های فلکی پیدا کنید.
همچنین می‌توانید از این برنامه‌ها برای پیدا کردن اطلاعات آموزشی بیشتر در مورد اجرام آسمانی یا برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های رصدی خود استفاده کنید.

Star Chart
توسط برنامه‌های پیشرفته واقعیت مجازی مانند استارچارت، کاربران قادر خواهند بود حدود ۱۰هزار سال به گذشته یا آینده سفر کنند و آسمان زمان‌های مختلف را ببینند. همچنین می‌توانند موقعیت مکانی خود برای مشاهده آسمان شب در دیگر نقاط زمین تغییر دهند و برنامه‌های کاربردی دیگر چون کاتالوگ تکمیلی ستاره‌ها ، بارش‌های شهابی، دنباله‌دارها و غیره را خریداری کنند.

پلتفرم: iOS | آندروید

Night Sky Lite
با وجود اطلاعاتی که می‌توانید به کمک برنامه‌های رصد آسمان کسب کنید، در پایان شب همه می‌خواهید به آسمان و ستاره‌ها نگاه کنید. این برنامه دارای یک بسته عمومی که مکان‌های رصدی مناسب در سراسر جهان را معرفی می‌کند.علاوه بر این،شرایط آب و هوایی شب‌های آینده را نمایش می‌دهد، بنابراین شما خواهید دانست که چه زمانی برای یک برپایی شب رصدی مناسب است.

SkyView
این برنامه با استفاده از دوربین عقب موبایل، اطلاعاتی مانند مسیرها و نام اجرام درخشانی که در آسمان شب رویت می‌کنید در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید ستاره‌های خاص یا ایستگاه فضایی را جستجو کنید.

پلتفرم: iOS

Satellite Augmented Reality
این برنامه آندرویدی به شما کمک می‌کند ماهواره‌ها را در آسمان بیابید. همچنین تجربه  مشاهده آسمان مکان‌های مورد نظر را برای دوستداران نجوم فراهم می‌کند. به هرحال اگر مایلید به طور اختصاصی مسیر عبور ماهواره‌ها را دنبال کنید، می‌توانید این برنامه واقعیت افزوده را دانلود کنید. از طریق این برنامه، قادر خواهید بود مکان دقیق ماهواره‌هایی را که در مدار زمین می چرخند پیدا کنید.

پلتفرم: آندروید