کاوشگر خورشیدی ناسا از اولین مواجهه نزدیک با این ستاره جان سالم به در برد

کاوشگر خورشیدی پارکر که چندی پیش عنوان نزدیک‌ترین شی بشری به خورشید را از آن خودکرده بود، کارایی خود را حفظ کرده و از مواجهه نزدیک با این ستاره جان سالم به در برده است.

در حال حاضر متخصصان پس از بررسی اطلاعات مخابره شده از این کاوشگر، به این نتیجه رسیده‌اند که پارکر در وضعیت A به سر می‌برد. این درجه از کارایی که بهترین گزینه از میان ۴ نمره موجود به شمار می‌رود، نشان می‌دهد کاوشگر فضایی ناسا در بهترین وضعیت ممکن به سر می‌برد و اکنون هیچ اختلالی در کارایش به وجود نیامده است.

حتی اگر براثر این مواجهه، پارکر دچار مشکل هم شده باشد، موفق شده به‌صورت خودکار آن‌ها را برطرف کرده و به سفر فضایی خود ادامه دهد.
این کاوشگر  ۱۴آبان ماه، در نزدیک‌ترین نقطه‌ی ممکن به خورشید قرار گرفت. البته پارکر در این موقعیت، سرعتی معادل ۳۴۳۱۱۲کیلومتر بر ساعت داشت. جالب اینجاست که انسان می‌تواند با چنین سرعتی، مسیر نیویورک تا بوستون را طی ۳.۷ ثانیه بپیماید.
کاوشگر خورشیدی ناسا بااینکه موفق شده رکورد نزدیک‌ترین فاصله‌ یک شی بشری به خورشید را بشکند اما هنوز با این ستاره، فاصله‌ی تقریبی ۲۴ میلیون کیلومتری خود را حفظ کرده است.

متخصصین فضایی ناسا محاسبه کرده بودند که پوشش حرارتی پیش رفته‌ این کاوشگر خورشیدی، تابه‌حال موفق شده از آن در برابر گرمایی با دمای ۴۳۸ درجه سلسیوس محافظت کند. این در حالی است که کاوشگر خورشیدی یادشده تا پایان مأموریتش در معرض گرمایی با درجه دمای ۱۳۷۰ سلسیوس قرار خواهد گرفت.
پارکر اکنون اولین مرحله از مأموریت مواجهه با خورشید را به اتمام رسانده و طی آن موفق شده که دو رکورد جهانی مختلف را بشکند و نام خود را در کتاب گینس ثبت نماید.
پیش‌ازاین فضاپیمای آلمانی-آمریکایی Helios 2 در سال ۱۹۷۶ موفق شده بود عنوان نزدیک‌ترین شی بشری به خورشید را از آن خود کند. عنوانی که پس از ۴۰ سال، اکنون در اختیار پارکر است.