پروژه عظیم آرشیو بزرگ داده‌ها در سیارات دیگر آغاز شد

0 375

شرکت اسپیس چین (SpaceChain) اعلام کرد که وارد مرحله جدیدی از همکاری خود با بنیاد مأموریت آرچ (Arch Mission Foundation) شده است.
هدف از این همکاری استفاده از فناوری متن باز برای آغاز راه‌اندازی پروژه ذخیره‌سازی بزرگ داده‌ها در سفیه‌های فضایی و سایر سیاره‌ها است.
بنیاد مأموریت آرچ حجم بزرگی از داده‌ها را در وسایل نقلیه ماهواره‌ای اسپیس چِین بازگذاری می‌کند تا در نهایت آن‌ها را در سیاره‌های دیگر ذخیره کند.
ژنگ ژو (Zheng Zuo)، یکی از بنیان‌گذاران اسپیس چین، در این خصوص می‌گوید: «هدف از آرشیو کردن و محافظت از دانش نسل‌های آینده، پیشرفت و بهبود علوم آرشیو کردن و همچنین دانش انسان‌ها است. اکنون با در اختیار داشتن تأمین کننده‌های پروژه‌های فضایی، هزینه‌های راه‌اندازی به‌طور قابل توجهی کاهش یافته و می‌توانیم دانش خود را از این طریق و در تمام منظومه شمسی توزیع و پخش کنیم.»
نوا اسپیواک (Nova Spivack)،از دیگر بنیان‌گذاران بنیاد مأموریت آرچ، می‌گوید: «تصمیم اسپیس چین مبنی بر حمایت از مأموریت آرچ برای آرشیو کردن داده‌ها در فضا به راه‌اندازی کتابخانه زمینی کمک شایانی می‌کند. کتابخانه زمینی حلقه‌ای از داده‌های بکاپ‌گیری شده در مدار زمین است.»
به گفته وی محاظفت و توزیع مهم‌ترین اطلاعات انسان‌ها در طول زمان و فضا مزیت‌های عمده‌ای برای دانش آیندگان دارد.

منبع شبکه خبری فناوری نوین
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11553
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها