روسیه با موفقیت یک ماهواره ناوبری را در مدار زمین قرار داد

0 464

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ماهواره‌بر سایوز۲.۱بی ( Soyuz-2.1b) شب گذشته، ۱۲آبان ماه، دومین ماهواره از نوع گلوناس Glonass-M را به فضا فرستاد و این ماهواره با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

ماهواره  ۱۴۰۰کیلوگرمی گلوناس-ام طول عمری ۷ساله خواهد داشت و به عنوان عضوی از منظومه ناوبری روسی گلوناس در مدار MEO فعالیت خواهد کرد.
وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه، ۱۳آبان، اعلام کرد که بخش بالایی ماهواره‌بر سایوز۲.۱بی پس از جدا شدن از بخش سوم آن، با موفقیت ماهواره گلوناس-ام را در مدار زمین قرارداد.
پرتاب این ماهواره‌بر نیمه‌شب ۱۲ آبام ماه از پایگاه آزمایشات فضایی روسیه در منطقه آرخانگلسک (Arkhangelsk) صورت گرفت و ماهواره‌بر سایوز۲.۱بی در زمان تعیین‌شده با موفقیت ماهواره فضایی را در مدار تعیین‌شده قرارداد.
بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، ارتباط این ماهواره با دستگاه‌های هدایت‌کننده زمینی نیروهای هوا-فضای روسیه برقرارشده و سامانه‌های ماهواره‌ای به‌طورمعمول فعالیت می‌کنند.
وزارت دفاع روسیه یادآور شده که این دومین ماهواره متعلق به سامانه گلوناس است که در سال ۲۰۱۸ در مدار زمین قرارگرفته است. پرتاب نخستین ماهواره در ماه ژوئن سال جاری انجام‌گرفته بود.

منبع خبرگزاری تسنیم
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11542
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها