همکاری ناسا و دیجیتال گلوب افزایش می‌یابد

0 231

ناسا (NASA) و دیجیتال گلوب (DigitalGlobe) در حوزه تولید انحصاری داده‌های مربوط به سنجش‌ازدور با یکدیگر همکاری می‌کنند. طبق این قرارداد ناسا می‌تواند از مجموعه وسیع دادهای دیجیتال گلوب استفاده کند؛ داده‌هایی مثل تصاویری که منظومه ماهواره‌ای ورلدویو (WorldView) از زمین دریافت کرده‌اند و یا تحلیل داده‌های جیواسپشیال بیگ دیتا (Geospatial Big Data -GBDX) که به شما اجازه بررسی تغییرات، طبقه‌بندی مواد و شناسایی الگوهایی برای بهبود نتیجه را می‌دهند، ناسا همچنین می‌تواند تصاویر ماهواره رادارست۲سار (RADARSAT-2 SAR)، ساخت شرکت کانادایی ام‌دی‌ای (MDA) که در زمینه دفاعی و فضایی فعالیت می‌کند، بکار گیرد. محققان ناسا، از این اطلاعات برای تحقیقات پیشرفته آژانس، اکتشافات زمینی و همچنین ایمن‌سازی آینده انسان استفاده می‌کنند.
منظومه ماهواره‌های سنجشی ورلدویو مجهز به حسگرهایی برای جمع‌آوری تصاویر نزدیک به مادون‌قرمز و حسگری بنام کاویس (CAVIS) است، کاویس حسگر کنترلی است که در سامانه‌های کنترل‌کننده هوایی چندمنظوره بکار می‌رود.
این ماهواره‌ها که در مدت‌زمان ۱۲ثانیه ۲۰۰کیلومتر را عکس‌برداری می‌کنند با حسگرهای چند باندی و کاویس دیدگاه ویژه‌ای از زمین به ناسا می‌دهد که سبب می‌شود محققان ناسا بتوانند چگونگی تأثیر آب‌وهوا بر جهان را تفسیر کنند. 
همچنین ناسا و دیجیتال گلوب قصد تهیه تصاویری با دقت سی سانتی متری را دارند. 

منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11500
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها