ملاقات رئیس سازمان فضایی روسیه با نمایندگان شرکت آرین اسپیس در مسکو

0 920

در پی سفر هیئتی شامل مقامات بلندپایه شرکت فرانسوی فناوری‌های فضایی آرین اسپیس (Arianespace) ازجمله استفان اسرائیل (stephane israel) مدیر اجرایی و فرانکو باروت (François Barrot) و میشل دوبوویک (Mikhail Dubovik) معاونین او به روسیه، دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin)، رئیس سازمان فضایی روسیه (Roscosmos) با آن‌ها دیدار کرد.
در این ملاقات، چشم‌انداز بازار خدمات طرفین در برابر رقابت‌های فزاینده و ظهور رقبای جدید موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
طرفین همچنین در مورد برنامه‌های فوری خود برای پرتاب‌های آینده، اجرای پروژه وان‌وب (OneWeb) و برنامه پرتاب‌های مرکز فضایی گویان (Guiana Space Centre) بحث و گفتگو کردند. به دنبال چند ساعت صحبت‌های کارشناسی، در پایان جلسه، توافق برای همکاری نزدیک‌تر به‌منظور ایجاد شرایط مناسب جهت حضور فعال در بازار فناوری فضایی به امضا رسید.
آرین اسپیس یک شرکت چندملیتی است که از سال۱۹۸۰ با مرکزیت شرکت فرانسوی آرین در سطح جهانی فعالیت دارد. این شرکت سال‌هاست که همکار سازمان فضایی روسیه به شمار می‌رود و در کنار بهره‌گیری از ماهواره‌برهای فرانسوی مانند آریان۵ (Ariane 5) از ماهواره‌برهای روسی سایوز۲ (Soyuz 2)  نیز جهت دادن خدمات پرتاب ماهواره‌ای استفاده می‌کند.
آرین اسپیس به‌غیراز پرتاب از مرکز فضایی گویان در گویان فرانسه که به‌عنوان پایگاه اصلی خود استفاده می‌کند، از امکانات پایگاه بایکونور (Baikonur Cosmodrome) در قزاقستان نیز برای پرتاب‌های تجاری با ماهواره‌بر سایوز بهره می‌گیرد.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11472
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها