رونمایی از هواپیمای فوق پیشرفته برای انجام پرتاب‌های فضایی

0 1,005

مقام‌های شرکت ویرجین آتلانتیک  (Virgin Atlantic) هواپیمای فوق پیشرفته کاسمیک گرل (Cosmic Girl) را رونمایی کردند. این هواپیما که نوع تغییر یافته هواپیمای بویینگ ۷۴۷ سری ۴۰۰ (Boeing 747-400) می‌تواند ماهواره‌بر لانچر وان (LauncherOne) را به ارتفاع ۹کیلومتری از سطح زمین برساند، ماهواره‌بر لانچر وان می‌تواند ۲۰برابر سرعت صوت حرکت کند.
این ماهواره‌بر پیشرفته حدود ۲۵۸۰۰کیلومتر وزن دارد که معادل وزن ۲۵اتومبیل خانواده است. این ماهواره‌بر می‌تواند ۳۰۰ کیلوگرم محموله را به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین بفرستد.
شیوه کار کاسمیک گرل بدین شکل است که ماهواره‌برلانچروان به بدنه هواپیما متصل می‌شود و با استفاده از آن به ارتفاع ۹کیلومتری از سطح زمین می‌رسد.
پس از رسیدن به ارتفاع مورد نظر، ماهواره‌بر از بدنه هواپیما جدا شده و با استفاده از پیشران‌های مخصوص به فضای خارج از جو زمین راه می‌یابد؛ جایی که می‌تواند محموله‌های فضایی را به ایستگاه فضایی انتقال دهد یا ماهواره‌های فضایی کوچک را آماده رهاسازی برای ورود به مدار ویژه خود کند.
قراراست پرواز این ماهواره‌بر از فرودگاه کرنوال (Cornwall Airport) درسال ۲۰۲۱ انجام شود.
کارشناسان هدف از ساخت این ماهواره‌بر فضایی را کاهش هزینه‌های پرتاب ماهواره‌برهای فضایی اعلام کرده‌اند، هزینه هربار پرتاب ماهواره‌بربه فضا مابین ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار است.
شرکت ویرجین آتلانتیک از گروه شرکت‌های ویرجین متعلق به کارآفرین انگلیسی سرریچارد برانسون (Richard Branson) است. این شرکت علاوه بر ماهواره‌بر لانچروان در حال ساخت یک هواپیمای فضایی به نام اسپیس‌شیپ‌وان (Spaceship one) نیز هست که قصد دارد از آن در راستای اهداف توریستی استفاده کند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11460
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها