طراحی سامانه نجات اضطراری برای ناو کیهانی فدراتسیا

0 364

سیروس برزو: ولادیمیر سوروکین (Vladimir Sorokin)، مدیر کل دفتر طراحی و تولید موتور و تجهیزات موشکی ایسکرا (Iskra) واقع در ناحیه خیمکی (Khimki) مسکو، طی مصاحبه‌ای به خبرنگاران اطلاع داد که  این دفتر در حال حاضر بر روی طرحی جهت سامانه نجات اضطراری برای ناو کیهانی فدراتسیا (Federatsiya) سفینه سرنشین آینده روسیه مشغول به فعالیت است.
او گفت: «ایسکرا چندین طرح در نظر دارد اما تصمیم نهایی هنوز روشن نیست زیرا طراحی سامانه نجات اضطراری به محل پرتاب بستگی زیادی دارد و ما باید ببینیم پرتاب‌های آینده، در واستوچنی (Vostochny) خواهد بود یا در  یا بایکونور (Baikonur).»
وی افزود که سازمان فضایی روسیه  (Roscosmos) هنوز در مورد محل پرتاب تصمیم قطعی نگرفته است اما ابراز امیدواری کرده که در آینده نزدیک این تصمیم اتخاذ خواهد گردید.
ناو کیهانی فدراتسیا، طراحی شده توسط شرکت فناوری های فضایی و موشکی انرگیا (Energia) در آینده جانشین سفینه فضایی سایوز خواهد شد تا برای حمل افراد و محموله به مدار زمین و ماه به کار رود. این سفینه می‌تواند چهار نفر را حمل کند و قادر خواهد بود تا ۳۰روز در حالت آزاد و تا یک سال همراه با ایستگاه مداری پرواز کند.
فدراتسیا قرار است اولین پرواز بدون سرنشین خود را در سال ۲۰۲۲از پایگاه پرتاب های فضایی بایکونور آغاز کند. پرواز سرنشین‌دار آن برای سال ۲۰۲۳ و اولین ماموریت این سفینه با ایستگاه فضایی بین المللی برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11384
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها