1397/07/24

تصویر هابل از یک کهکشان مارپیچی

تلسکوپ فضایی هابل ناسا تصویر فوق که یک کهکشان مارپیچی به نام مسیه ۹۵ (Messier 95) را ثبت کرده است. مسیه ۹۵ یک کهکشان مارپیچی میله‌ای است که در فاصله ۳۵‌میلیون سال نوری از زمین قرار دارد و در صورت فلکی شیر قرار دارد و در سال ۱۷۸۱ کشف شد و چهار روز بعد توسط شارل مسیه (Charles Messier) به فهرست اجرام...
تصویر هابل از یک کهکشان مارپیچی

مسیه ۹۵ یک کهکشان مارپیچی میله‌ای است که در فاصله ۳۵‌میلیون سال نوری از زمین قرار دارد و در صورت فلکی شیر قرار دارد  و در سال ۱۷۸۱ کشف شد و چهار روز بعد توسط شارل مسیه (Charles Messier) به فهرست اجرام مسیه افزوده شد.
تلسکوپ فضایی هابل تلسکوپی است که در سال ۱۹۹۰ توسط شاتل دیسکاوری در مدار گردش قرار گرفت. نام این تلسکوپ از نام کیهان‌شناسی به نام ادوین هابل (Edwin Hubble) گرفته شد. اگرچه هابل اولین تلسکوپ فضایی نبود ولی یکی از بزرگترین و پرکاربردترین‌ها به‌شمار می‌آید. تلسکوپ فضایی هابل  یک برنامه مشترک بین ناسا (NASA) و سازمان فضایی اروپا (ESA) است.