فضاپیمای انگلیسی به عطارد می‌رود

0 801

قرار است شنبه هفته آتی مصادف با ۲۸مهرماه یک فضاپیمای ساخت انگلیس به عطارد سفر کند.
این فضاپیما که BepiColombo نام دارد، قرار است نخستین مأموریت سازمان فضایی اروپا (ESA) به این سیاره را انجام دهد. همراه فضاپیمای مذکور دو کاوشگر برای بررسی سیاره ارسال می شوند. این درحالی است که دمای سطح عطارد به ۴۵۰درجه سانتیگراد می‌رسد.
به هرحال فضاپیمای ۴تنی همراه ماهواره‌بر آریان۵ (Ariane 5) از مقر سازمان فضایی اروپا در کورو (واقع در گینه فرانسوی) در ۲۸ مهرماه به آسمان برود.
 فضاپیما پس از پرتاب، سفری ۷ساله را آغاز می‌کند و پس از طی ۸.۵‌میلیارد کیلومتر در ۲۰۲۵ میلادی به سیاره عطارد می رسد.
در این مرحله مدارگرد مرکوری (Mercury Planetary)  ترکیبات و سطح سیاره را مطالعه می کند. شرکت ایرباس (Airbus Space and Defence) این مدارگرد را ساخته است. یکی از مهمترین ابزارهای این مداگرد وجود دستگاه عکس‌برداری طیف سنج اشعه ایکس است. این ابزار ۱۳کیلوگرمی شامل دو تلسکوپ اشعه ایکس است که یکی از آن‌ها برای ثبت تصاویر از سطح سازه و دیگری برای تحلیل ترکیبات آن به کار گرفته می شوند.
 پس از آن مدارگرد ژاپنی مرکوری مگنتوسفریک (Mercury Magnetospheric) یا به اختصار MMO روی محیط های الکترومغناطیسی این سیاره تمرکز می کند.  
انبوهی از ذرات اتمی خورشید که انرژی زیادی دارند، به سطح عطارد می‌بارند و به همین دلیل سیاره با نور فلورسنت می‌درخشد و اشعه ایکس از آن منتشر می‌شود. تحلیل این اشعه‌ها اطلاعاتی درباره ترکیبات سازنده سیاره فراهم می‌کند.
تابه حال فقط دو فضاپیما به عطارد رفته‌اند. فضاپیمای مارینر۱۰ (Mariner10) ناسا در سال‌های ۱۹۷۴تا ۷۵ میلادی ۳بار از کنار سیاره گذشت. علاوه برآن کاوشگر Messenger همین سازمان از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ میلادی دور عطارد مدار زد و تصاویری از سطح آن ثبت کرد.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11382
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها