تصویر نجومی روز ناسا: سحابی فالکون ۹!

0 513

این یکی از تصاویر اخیر گرفته شده از یک سحابی سیاره‌نما به وسیله تلسکوپ فضایی هابل نیست، بلکه ابری از گاز و گرد و خاک بلند شده در ساحل غربی آمریکا در تاریخ ۷اکتبر ،۱۵مهر، است.
این تصویر حدوداً سه مایل و در سمت شمال پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ گرفته شده. در تصویر، دود و رد خارج شده از مرحله اوّل و دوم ماهواره‌بر فالکون۹ (Falcon-9) اسپیس ایکس (SpaceX) زمانیکه درحال بالا رفتن از آسمان کالیفرنیای جنوبی در اوایل شب (بعد از غروب خورشید) بود، مشاهده می‌شود.
در گرگ و میشی که بعد از غروب خورشید به وجود آمده بود و درحال تمام شدن هم بود، دود قرمز رنگی که در پیش زمینه (جلوی) تصویر و در سمت راست مشاهده می‌شود، در همان ابتدا، هنگام پرواز ماهواره‌بر به وجود آمد.
رشته‌های نارنجی و آبی رنگی که در حال گسترش هستند از جدایی مرحله اوّل و دوم و همچنین در به خاطر روشن شدن موتور قسمت اوّل (پیشران) برای بازگشت به وجود آمدند و به خاطر ارتفاع زیادش همچنان در اثر نور خورشید می‌درخشند.
اما نقطه درخشانی که پایین مرکز تصویر مشاهده می‌شود، قسمت دوم ماهواره‌بر است که دارد تقریباً روبروی دوربین از آن دور می‌شود و با شتاب به سمت مدار زمین می‌رود.
شکل V مانند اما برعکسی که در بالای تصویر قرار دارد، مرحله اوّل (پیشران) فالکون۹ است که قابلیت بازیابی دارد و در اینجا هم دارد برای فرود، به سطح زمین بازمی‌گردد.

 
منبع پارس اسکای
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11375
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها