ناسا تأکید کرد همچنان از فضاپیمای سایوز روسیه استفاده می کند

0 707

رئیس سازمان ملی هوافضای آمریکا (NASA) روز جمعه، ۲۰مهر، از برنامه فضایی روسیه تمجید کرد و گفت انتظار دارد به رغم حادثه اخیر برای فضاپیمای سایوز (Soyuz)روسیه، در ماه دسامبر چند فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) اعزام شوند.
جیم بریدنستین (Jim Bridenstine) گفت: «من کاملا مطمئنم بار دیگر با ماهواره‌بر سایوز پرواز خواهیم کرد و هیچ دلیلی ندارم که بخواهم در این مقطع باور کنم چنین گزینه‌ای در برنامه نخواهیم داشت.»
بریدنستین یک روز پس از حادثه برای ماهواره‌بر  سایوز در سفارت آمریکا در مسکو با خبرنگاران صحبت می‌کرد؛ بر اثر این حادثه الکسی اوچینین (Aleksey Ovchinin) کیهان نورد روس و نیک هیگ فضانورد آمریکایی مجبور شدند اندکی پس از پرتاب از ایستگاه بین المللی سایوز واقع در قزاقستان، فرود اضطراری داشته باشند.
در این حادثه هیچ یک از خدمه سایوز آسیبی ندیدند.
این نخستین حادثه از این دست در برنامه فضایی روسیه پس از فروپاشی شوروی به‌شمار می‌رود و یک پسرفت بی‌سابقه در صنعت فضایی روسیه محسوب می‌شود.
ماهواره‌بر سایوز که در زمان شوروی سابق طراحی شد تنها ماهواره‌بر فعال کنونی در جهان برای انتقال خدمه به ایستگاه فضایی بین‌المللی است و این حادثه هم بر فعالیت ناسا و هم ایستگاه فضایی بین‌المللی تاثیر خواهد گذاشت.

منبع خبرگزاری صدا و سیما
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11370
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها