1397/08/04

معرفی بازی Cosmobot - Hyper Jump: پرش تا آن سوی کهکشان

سفر به فضا و کاوش در آن، از دیرباز به عنوان یکی از بلندپروازانه‌ترین رویا‌های انسان شناخته شده است، اما با وجود پیشرفت‌های بسیار در این زمینه هنوز هزینه‌های سرسام آور آن، این موضوع را برای عموم مردم در حد همان رویا نگه داشته است. از این رو تجربه‌ دیدن فیلم‌ها و انجام بازی‌هایی که از محیط فضایی بهره برده‌اند،...
معرفی بازی Cosmobot - Hyper Jump: پرش تا آن سوی کهکشان

سفر به فضا و کاوش در آن، از دیرباز به عنوان یکی از بلندپروازانه‌ترین رویا‌های انسان شناخته شده است، اما با وجود پیشرفت‌های بسیار در این زمینه هنوز هزینه‌های سرسام آور آن، این موضوع را برای عموم مردم در حد همان رویا نگه داشته است. از این رو تجربه‌ دیدن فیلم‌ها و انجام بازی‌هایی که از محیط فضایی بهره برده‌اند، هنوز حس فانتزی و تخیلی خود را حفظ کرده‌ است. در این میان، بازی Cosmobot - Hyper Jump که برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS عرضه شده، توانسته با فضاسازی و طراحی‌های چشم‌نواز و البته صداگذاری بسیار خوب، از یک بازی با گیم‌پلی ساده یک بازی هیجان‌انگیز و زیبا بسازد. این بازی اندروید و آیفون که در اپ‌استور و پلی‌استور به طور رایگان عرضه شده‌ است، تاکنون توانسته امتیاز ۴.۶ستاره از ۵ستاره را کسب کند که نمره‌ بسیار خوبی به حساب می‌آید و نشانگر رضایت بازیکنان از این اثر است. البته با توجه به رایگان بودن بازی، حضور تبلیغات و خرید‌های درون برنامه‌ای در آن اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد و در بخش‌های مختلف بازی بازیکنان با آن روبه‌رو خواهند شد که کمی از هیجان آرکید بازی کم می‌کند.

معرفی بازی Cosmobot - Hyper Jump: پرش تا آن سوی کهکشان
در بازی Cosmobot - HP با سفری در زمان، به آینده‌ای نزدیک می‌رویم؛ جایی که هزینه‌های سفر انسان به فضا بسیار بالا رفته است و انسان‌ها برای جمع‌آوری منابع و ادامه‌ کاوش‌های فضایی از درون‌ها (Drones) و ربات‌ها استفاده می‌کنند. در این بازی موبایل بازیکنان نقش کاپیتان کنترل کننده این درون‌‌ها را به عهده می‌گیرند که باید با استفاده از مهارت و دقت خود بیشترین مسافت ممکن را تا آن سوی کهکشان طی کنند که در این راه از کمک‌های مگان، مکانیک ربات‌ها، بهره می‌برند. همانطور که اشاره شد هدف بازی بسیار ساده است؛ طی مسافت بیشتر. اما بازی اصلا ریتم یکنواخت و خسته کننده‌ای ندارد و هرچه در فضا بیشتر کاوش کنید، خطرات بیشتری ربات‌های شما را تهدید می‌کنند. درجه‌ سختی بازی بسیار متعادل و چالش برانگیز است که از نقاط قوت اثر به شمار می‌رود.
بازی آیفون Cosmobot - HP از گیم پلی ساده‌ای بهره می‌برد، اما در عین سادگی بسیار چالش برانگیز و جذاب است. با لمس صفحه نمایش کازموبات پرش خود را انجام می‌دهد. برای رسیدن به سیاره بعدی باید بدون برخورد به موانع و با استفاده از جاذبه و دافعه هر سیاره پرش دقیقی را انجام داد. طی انجام هر پرش به سمت سیاره بعد، می‌توان سکه و باتری‌های زیادی را جمع‌آوری کرد که چه در ادامه‌ همان سفر و چه در سفر‌های بعد بسیار به کار می‌آیند و در صورتی که بازیکن پرش اشتباهی انجام بدهد و به سیاره بعدی نرسد یا به سمت مانع‌های بازی برود، با استفاده از این باتری‌ها می‌توان تغییر مسیر داد. البته در هر سفر امکان انجام تعداد محدودی از این تغییر مسیرها وجود دارد و در مراحل سخت‌تر بازی حتی این تغییر مسیر‌ها هم مانع نابودی ربات‌ها نمی‌شود.

بازیکنان در بخش کارگاه (Workshop) بازی نیز می‌توانند با خرج کردن سکه‌های جمع‌‌آوری شده در مراحل بازی دِرون‌های خود را ارتقا بدهند و در سفر‌های بعدی از Power-Upهای جدید خود استفاده کنند تا رکورد بهتری را ثبت کنند. همچنین برای جذاب‌تر شدن این سفر‌ها ماموریت‌های کوچکی در بازی گنجانده شده است که بازیکنان با انجام آنها پاداش‌های کوچک و بزرگی را دریافت می‌کنند.
طراحی‌ها و گرافیک فنی به طور کلی و با توجه به حجم ۲۳۰ مگابایتی بازی، بسیار خوب انجام شده‌اند و تنوع محیط‌ها در طی این سفر‌های پیاپی بسیار خود را نشان می‌دهد. انیمیشن‌های بازی بسیار روان پیاده‌سازی شده‌اند و با توجه به بهینه‌سازی خوب اثر، حتی در دستگاه‌های میان رده اجرای بازی بدون مشکل انجام می‌شود. از لحاظ صداگذاری هم سازندگان بازی در استودیوی Ankama بسیار دقیق عمل کرده‌اند و در تمامی بخش‌های آن از صداگذاری فضایی مخصوص استفاده شده است و تجربه بازی با هدفون نیز برای بازیکنان بسیار لذت‌بخش خواهد بود.
اگر از آن دسته بازیکنان علاقه‌مند به بازی‌های فانتزی و فضایی هستید، Cosmobot - HP یکی از زیباترین و خوش آهنگ‌ترین گزینه‌های این سبک به شمار می‌رود.

منبع: زومیت

تفریح و سرگرمی در فضا |

نظر شما
اخبار مرتبط

معرفی بازی؛ نبرد بی‌انتها در فضا

1397/06/08
Everspace یک بازی فضایی تک نفره سه بعدی با عناصر roguelike و داستان غیر خطی جذاب است که توسط کمپانی ROCKFISH Games طرحی و تولید شده است.

معرفی بازی؛ با شبیه‌ساز فضایی اوربیتر، در فضا سفر کنید

1397/06/29
اگر به دنبال یک بازی فضایی هستید که باعث می شود احساس کنید که فرمانده یک سفینه هستید، باید اوربیتر را در رایانه خود نصب کنید. Orbiter یک شبیه‌ساز فضایی سه بعدی است که در آن محیطی کاملا واقع...

معرفی بازی Star Wars: X-Wing

1397/07/19
باید پذیرفت که طرفداران جنگ ستارگان رویای پرواز با X-Wing را در سر دارند. در حالی که نسخه‌های ارتقا یافته بازی‌های دونفره مانند Star Wars: Squadron Rogue و Star Wars Battlefront II تکرار...

پربازدیدکننده ترین خبر

برنامه‌ریزی در حوزه فضا باید واقعی باشد تا فضایی

سیروس برزو از پیشکسوتان و روزنامه‌نگاران حوزه علم نجوم در یادداشتی این‌چنین آورده است: آنچه طی سال‌های اخیر روی‌داده، نشان‌دهنده آن است که سند جامع هوافضا بنا به دلایل مختلف قابل‌اجرا نیست. بررسی و تصویب مرحله نخست این سند با توجه به وضعیت هوافضای کشور در سال ۹۰ به پایان رسید. جدای از این‌که باید دید این مصوبه در همان زمان آیا بر پایه واقعیت‌ها شکل گرفت یا خیر؛ کارشناسان و متصدیان این فناوری به‌خوبی مطلع هستند که شرایط امروز ایران و نگاه مسئولان فعلی با دیدگاه‌های مسئولان در زمان تصویب این سند فاصله بسیار دارد. در مورد کاوشگرها و آزمایش‌های زیستی انجام‌شده درگذشته، نیز متأسفانه سیاست درستی در پیش‌گرفته نشده بود و باید مورد تجدیدنظر قرار بگیرد. اگر پرتاب حیوانات به ارتفاع‌های بالا در اواخر دهه ۱۹۴۰ و دهه بعد آن را به‌دقت بررسی کنیم می‌بینیم اهداف اصلی این عملیات نظامی بوده و ربطی به فضانوردی سرنشین دار نداشته است. چه در آمریکا و چه شوروی، در آن دوران درصدد ساخت هواپیماهایی بودند که به شکل بالستیک بتواند خود را به خاک دشمن برساند به همین دلیل لازم بود بدانند در این شرایط وضعیت دستگاه‌های بدن چطور کار می‌کند. اما بعد که نظر نظامی‌ها به بالا بردن قدرت موشک‌های قاره‌پیما جلب شد از پرتاب‌های بالستیک موجود زنده خودداری کردند. در مورد آزمایش‌های قبلی و پرتاب کاوشگرها در ایران با موجود زنده نیز متأسفانه نگاه به مقوله پرتاب کاوشگرها اشتباه و ناشی از عدم اطلاع دقیق دست‌اندرکاران از واقعیت‌های پشت پرده پرتاب حیوانات در برنامه‌های غیرمداری بود. به همین دلیل ادامه این کار، اشتباه و هدر دادن هزینه است. چنانچه روزی ایران سفینه سرنشین دار خود را بسازد و بخواهد سامانه‌های آن را آزمایش کند بازهم آزمایش‌های انجام‌شده با کاوشگرها مفید نخواهد بود بلکه باید همان سفینه با حیوانات مورد آزمایش قرار بگیرد لذا ادامه پرتاب کاوشگرها هدر دادن بودجه است.