روسیه و هند یادداشت تفاهم همکاری فضایی امضا کردند

0 562

در جریان سفر رئیس جمهور روسیه به هند، سازمان فضایی روسیه(Roskosmos) و سازمان تحقیقات فضایی هند(ISRO) یادداشت تفاهم مهمی برای همکاری در زمینه فضانوردی و ناوبری ماهواره‌ای امضا کردند.
روسیه و هند دور جدید همکاری‌های مشترک فضایی خود را از سال ۲۰۰۴ با امضای توافقنامه در مورد همکاری در زمینه اکتشاف و استفاده از فضا برای مقاصد صلح آمیز آغاز کردند، که توسعه مشترک، بهره برداری و استفاده از سامانه ناوبری ماهواره‌ای روسی گلوناس (GLONASS) برای مقاصد صلح آمیز، همچنین دسترسی هند به بخشی از فرکانس رادیویی طیف گلوناس به طور خاص را فراهم می‌کند.
در این قرارداد در مورد بهره‌گیری دو کشور از ایستگاه‌های ارتباطی سامانه ماهواره‌ای گلوناس همچنین سامانه ناوبری ماهواره‌ای ناحیه‌ای هند، شناسایی محل برای نصب ایستگاه روسی در مراکز هدایت ناوبری هند و متقابلا ایستگاه‌های روسیه نیز توافق‌هایی صورت گرفت.
این توافقنامه توسط دیمیتری راگوزین(Dmitry Rogozin) مدیر روسکاسموس و آلور سیلین کومار(Alur Silin Kumar) رئیس سازمان فضایی هند در حضور ولادیمیر پوتین و رامان ناث کویندا(Rama Nath Kovinda) رئیس جمهور هند امضا شد.
در این توافقنامه مشارکت روسکاسموس در آماده‌سازی فضانوردان هند، کمک به ساخت زیستگاه فضایی و زندگی در فضا، همچنین تعامل در ساخت موارد مختلف مورد نیاز برای اعزام فضانورد از جمله کمک در ساخت لباس فضایی پیش‌بینی شده است.
به این منظور دو طرف موافقت کردند گروه‌های کاری مشترک در زمینه‌های مربوط به این همکاری را تشکیل دهند و شرکت‌‌های کلیدی صنایع موشکی و فضایی روسیه در اجرای برنامه‌های مشترک همکاری کنند.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11326
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها