وعده رئیس سازمان فضایی روسیه برای ساخت و پرتاب ماهواره برهای فوق سنگین

0 876

دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin)، رئیس سازمان فضایی روسیه (Rocosmos) اعلام کرد روسیه تا سال ۲۰۲۶ قادر خواهد بود ماهواره‌برهایی با توانایی حمل چندین تن بار را به فضا پرتاب کند.
راگوزین در یک مصاحبه خبری خود گفت: «در حالیکه ما فعالیت برای فاز دوم ساخت سکوهای پرتاب ماهواره‌بر در واستوچنی را به زودی آغاز خواهیم کرد، تصمیم داریم در این مرحله زیرساخت‌های لازم برای پرتاب ماهواره‌برهای فوق سنگین را ایجاد کنیم زیرا مایلیم تا سال ۲۰۲۶ ، حتی قبل از آن ماهواره‌بر فوق سنگینی را برای پرتاب آماده کنیم که توانایی حمل تا ۳۷تن بار را به مدارهای نزدیک زمین خواهد داشت.»
در حالی روسیه در گذشته صاحب ماهواره‌برهای نیرومندی مثل انرگیا (Energia) بود که می‌توانست تا یک صد تن بار را به مدار پایین ببرد، ادعای راگوزین چندان دور از حقیقت نیست. ماهواره‌بر انرگیا دو پرواز موفق داشت که در یکی از آنها کیهان پیمای بوران با وزن بیش از یکصد تن را با خود به فضا برد.
در حال حاضر نگاه روسکاسموس به ماهواره‌بر  فوق سنگین آنگارا معطوف است که نسل‌های مختلف دارد و می‌تواند بارهایی با وزن‌های مختلفی را به فضا حمل کند اما ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس جمهور روسیه، ظاهرا به آنگارا قانع نیست و چندی قبل از کارشناسان موشکی روسیه خواست برای طراحی و ساخت ماهواره‌بری فوق سنگین وارد عمل شوند.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11319
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها