1397/07/18

منظومه ماهواره‌ای نیروی دریایی آمریکا آماده گسترش خدمات

نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد که فرماندهی راهبردی ارتش اجازه استفاده‌های عملیاتی گسترده را برای منظومه ماهواره‌ای مخابراتی باریک-باند این نهاد صادر کرده است. این منظومه۵ماهواره‌ای که با نام اختصاری MUOS از سال ۲۰۱۲ آغاز به کار کرد، به سربازان کمک می‌کند با ظرفیت ۱۰برابر بیشتر از ظرفیت سامانه‌های...
منظومه ماهواره‌ای نیروی دریایی آمریکا آماده گسترش خدمات

نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد که فرماندهی راهبردی ارتش اجازه استفاده‌های عملیاتی گسترده را برای منظومه ماهواره‌ای مخابراتی باریک-باند این نهاد صادر کرده است. این منظومه ۵ماهواره‌ای که با نام اختصاری MUOS از سال ۲۰۱۲ آغاز به کار کرد، به سربازان کمک می‌کند با ظرفیت ۱۰برابر بیشتر از ظرفیت سامانه‌های ارتباطی قدیمی، و با امنیت و ضریب اطمینان بالاتری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. دریادار کارل چبی Carl Chebi)) که رهبری دفتر سامانه‌های فضایی را در نیروی دریایی بر عهده دارد می‌گوید: «مخابرات باریک-باند در کشتی‌ها، بعضی پلتفرم‌های هوایی و نیروی زمینی خصوصا در عملیات‌های ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد.» ظرفیت‌های منظومه MOUS از سال ۲۰۱۶ تا کنون به صورت محدود در عملیات‌ها استفاده می‌شد اما قرار است پس از گذراندن آزمون‌هایی در تابستان ۲۰۱۹ به مرحله عملیاتی کامل برسد. به کمک این منظومه می‌توان به صورت همزمان چند صدا، تصویر و اطلاعات ماموریت را در یک سامانه ایترنتی که به شبکه‌های نظامی آمریکا متصل است، بین سربازان مخابره کرد.

منبع: spacenewsfeed

مخابرات ماهواره‌ای |

نظر شما
اخبار مرتبط

تعویق مجدد پرتاب ماهواره جی.پی.اس نیروی فضایی ارتش آمریکا

1397/05/24
پرتاب ماهواره جی.پی.اس که برای نیروی تازه‌ تاسیس فضایی ارتش آمریکا ضروری است، بار دیگر به تعویق افتاد و به ماه دسامبر موکول شد. مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، هفته گذشته برنامه‌هایی...

پربازدیدکننده ترین خبر

بحران سایوز در روسیه

به دنبال حادثه شکست سایوز ام.اس-۱۰ (Soyuz-ms10) در پرتاب روز ۱۱اکتبر, طی چند روز گذشته گروه بزرگی از جست‌وجوگران توسط روسکاسموس (Roscosmos) اجیر شده‌اند تا منطقه سقوط حامل فضایی را وجب به وجب بگردند و قطعات حامل فضایی سقوط کرده را جمع‌آوری کنند. در پی کار این افراد تقریبا تمامی قطعات حامل فضایی سقوط کرده، پس از بسته‌بندی و کدگذاری به شرکت پروگرس (progress) سازنده حامل فضایی سایوز در شهر سامارا فرستاده شدند تا توسط مهندسان و کارشناسان مورد بررسی قرار بگیرند. گروهی از متخصصان به سرپرستی دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin)، رئیس سازمان فضایی روسیه، بعد از رسیدن قطعات هم به سامارا رفتند تا در محلی که قطعات مراحل اول و دوم حامل فضایی سایوز به آن تحویل داده شد, ناظر بررسی‌ها بر روی این قطعات باشند. براساس اسناد و مدارک، هزینه‌های پرواز بیش از ۳میلیون روبل (به‌طور دقیق ۳،۱۳۰،۹۷۵روبل ۱۲کپک به اضافه ۴۷۵،۰۱۳روبل به عنوان مالیات بر ارزش افزوده) بوده است! سرنشینان فعلی ایستگاه تنها تا حدود اواخر دسامبر وقت دارند به زمین بازگردند و اگر بررسی‌ها بیشتر طول بکشد برای بازگرداندن آن‌ها باید سفینه سایوز جدیدی -البته بدون سرنشین- به فضا فرستاده شود. از سوی دیگر با توجه به سوراخی که در سفینه سایوز متصل به ایستگاه به‌وجود آمد, کارشناسان روسکاسموس معتقدند باید فضانوردان با راهپیمایی فضایی, بدنه خارجی آن را مورد بررسی قرار دهند و راهپیمایی هم مستلزم حضور دو فضانورد است در حالی که فعلا تنها یک فضانورد روس در ایستگاه فعال است و قرار بود بررسی بدنه خارجی را آوچنین به همراه او انجام دهد که به دلیل سقوط سایوز نتوانست به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد. روسکاسموس تلاش دارد هرچه زودتر از این مخمصه نجات پیدا کند و بتواند با رفع مشکل فنی حامل فضایی بالابرنده, ناو سرنشین‌دار دیگری به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد.