پلتفرمی جدید برای تحلیل داده‌های رادار روزنه مصنوعی

0 321

شرکت آمریکایی پلنت واچرز PlanetWatchers)) پلتفرمی جدید برای تحلیل داده‌های رادار روزنه مصنوعی (SAR) توسعه داده است که با استفاده از داده‌های حاصل از منابع SAR مختلف، اطلاعاتی مفید و بدون تاخیرهای متدوال ناشی از شرایط آب و هوایی، شبانه‌روزی و محیطی ارائه دهد. سازمان‌های مدیریت منابع طبیعی اکنون می‌توانند با استفاده از این پلتفرم به داده‌های تحلیلی و مدیریت ریسک بهبودیافته‌ای دسترسی داشته باشند.

پروفسور دیرک هوکمن Dirk Hoekman)) که از متخصصین شناخته‌شده سنجش از دور بوده و در تیم راداری شرکت پلنت واچرز فعالیت می‌کند، از تلاش این شرکت برای بیشینه کردن تاثیرات تحقیق‌های سنجش از دور در جنبه‌های فیزیکی از جمله جنگلداری، کشاورزی و مطالعه تغییرات اقلیمی خبر می‌دهد. وی می‌گوید: «مدیران منابع طبیعی اکنون به شدت وابسته به داده و تحلیل‌های سنجش از دور هستند که بتوانند تصمیمات مناسب‌تری بگیرند و ریسک را به حداقل برسانند.»

آریل اسمولیار Ariel Smoliar))، مدیر پلنت واچرز، در تایید صحبت‌های هوکمن می‌گوید: «مدیران تصمیمات کلیدی خود را بر اساس داده‌های و اطلاعات پایه‌ریزی می‌کنند. تا چند وقت پیش توانایی جمع‌آوری اطلاعات مفید توسط مدیران منابع طبیعی تحت تاثیر فاکتورهای محیطی از جمله تراکم ابرها، بارش‌های سنگین، دود و گاز، آتش‌سوزی‌ها، نور نامناسب برای تهیه تصاویر ماهواره‌ای، دسترسی به سامانه‌های هوایی و پهپادها و …. محدود می‌شد. اما پس از مطالعاتی گسترده ما توانستیم به کمک هوش مصنوعی یک راه حل مناسب برای حل این چالش‌ها پیدا کنیم.

اسمولیار در مورد پلتفرم توسعه‌یافته توضیح می‌دهد: «در این پلتفرم، داده‌ها را می‌توان مطابق نیاز و بدون انتظار کشیدن برای برقراری شرایط مناسب نوری و جوّی جمع‌آوری کرد. همچنین اطلاعات تحلیلی با سرعت سریعتری تولید می‌شوند تا از پیشرفت شرایط بد جلوگیری شود.»

پلنت واچرز تا کنون در چند مورد در سرتاسر جهان از پلتفرم تحلیلی –SARپایه خود برای صنایع مختلف از جمله جنگلداری استفاده کرده است.» اسمولیار با اشاره به رضایت مشتریان، از افزایش اطلاعات میدانی و بهره‌وری آنها خبر می‌دهد.

پلتفرم تحلیلی SAR، از اطلاعات چندین رادار SAR و تصویربرداری اپتیکال به همراه تحلیل‌های ارائه‌شده توسط هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا بهترین مدل از تحلیل‌های سنجشی را برای عملیات‌ها، زنجیره‌های تامین، مدیریت ریسک و سازمان‌های برنامه‌ریزی در نهادهای مدیریتی منابع ارائه دهد.

این پلتفرم، آرایه گسترده‌ای از پارامترها را در نظر می‌گیرد؛ به عنوان مثال یکنواختی محصولات، آسیب‌های محیط زیستی ناشی از آتش‌سوزی‌ها، آفات و ناآرامی‎های جوی که که به صورت مستقیم بر محصولات و سوددهی تاثیر می‌گذارند.

منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11313
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها