ناسا و سازمان فضایی امارات توافقنامه همکاری امضا کردند

0 890

سیروس برزو: ناسا (NASA) و سازمان فضایی امارات (UAESA) توافقنامه‌ای را درباره همکاری و اجرای پروازهای فضایی امضا کردند. توافقنامه جدید ضمیمه توافقنامه جامعی است که در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ بین نمایندگان دو سازمان امضا شد و چارچوبی برای همکاری در زمینه تحقیقات زیربنایی، مأموریت‌های مداری، فعالیت و اکتشافات در ماه و غیره در آن دیده شده است.
سخنگوی ناسا در این مورد می گوید: «در جهت افزایش همکاری‌های بین‌المللی برای اجرای طرح‌های مختلف از جمله اکتشاف طولانی مدت در ماه، ناسا از فرصت برای گسترش همکاری با سازمان آژانس فضایی امارات متحده عربی استقبال می‌کند و مایل است آن را افزایش دهد. این گسترش همکاری‌ها شامل توسعه توانایی‌های سازمان فضایی امارات بر روی زمین و مدار خواهد بود.»
لازم به ذکر است که طی ماه‌های گذشته, امارات توافقنامه مهمی با روسکاسموس (Roscosmos)، سازمان فضایی روسیه، منعقد کرد که بر اساس آن برنامه‌های وسیعی از جمله پرواز فضانوردان امارات به شکل کوتاه مدت و طولانی در ایستگاه فضایی بین‌المللی در آن پیش‌بینی شده است. بر اساس همین توافقنامه، دو شهروند اماراتی آموزش و تمرین برای سفر به فضا را از اول ماه سپتامبر آغاز کرده‌اند و قرار است در آوریل سال آینده یکی از این دو نفر راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) شود.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11309
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها