ویژه برنامه «فضا جهان را متحد می‌کند» در آسمان‌نما برگزار شد

0 387

همزمان با هفته جهانی فضا، ویژه برنامه «فضا جهان را متحد می‌کند» در آسمان نما و مرکز علم گنبد مینا آغاز به کار کرد.
این ویژه برنامه هفته جهانی فضا با مشارکت و همکاری سازمان فضایی ایران، آسمان نما و مرکز علم گنبد و شرکت نوسازی عباس‌آباد برگزار شد، علاوه بر برگزاری نمایشگاهی با شرکت‌ها و موسسات فعال در حوزه ترویج و آموزش نجوم، برنامه‌های متنوع و جذاب دیگری با هدف آموزش و ترویج علوم و فناوری فضایی در بین مردم به اجرا گذاشته شد.
نمایش فیلم‌های فضایی و نجومی و بحث کارشناسی از دیگر برنامه‌هایی بود که مورداستقبال عموم مردم قرار گرفت و در این برنامه سعی شد با ارائه موضوعاتی همچون سفر‌های فضایی، اکتشافات فضایی و حیات فرازمینی آخرین دستاورد‌های فناوری فضایی بشر به مردم معرفی شود.
بخش دیگری از این برنامه که برای اولین بار به اجرا درآمد، پرده‌خوانی و نقالی فضایی بود. در این برنامه تلاش شد تا با معرفی دانشمندان ایرانی همچون ابوریحان بیرونی، خیام، خوارزمی و خواجه نصیرالدین طوسی، دستاورد‌ها و فعالیت‌های علمی این دانشمندان بزرگ ایرانی در حوزه نجوم برای مخاطبین معرفی شود.
ورکشاپ ساخت مجسمه‌ها و نماد‌های فضایی با حضور هنرمندان برجسته کشور نیز با آغاز این برنامه کلید خورد و مجسمه‌سازان به اجرای آثار خود در میان مردم و بازدیدکنندگان پرداختند و در این میان نیز اطلاعات علمی هر اثر به مخاطبان ارائه و به پرسش‌های آنان پاسخ داده شد.
عکس‌های راه یافته به نمایشگاه دومین جشنواره عکاسی نجومی امید نیز در این ویژه برنامه به نمایش درآمد و با توجه به سطح کیفی بالای آثار، مورد استقبال بازدیدگنندگان قرار گرفت. در حاشیه این نمایشگاه با حضور رضا ماه منظر، منجم آماتور و خبرنگار علمی، از شگفتی‌ها و زیبایی‌های اعماق آسمان برای مردم سخن گفته شد. در انتهای برنامه نیز بازدید کنندگان به رصد آسمان پرداختند.

منبع خبرگزاری دانشجو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11303
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها