شرکت بلو اوریجین تا ۵ سال دیگر امکان سفر به ماه را فراهم می کند

0 799

از زمان پایان ارسال فضانوردان ناسا به ماه تاکنون، رؤیای سفر دوباره به ماه همواره ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده و شرکت‌های مختلفی برای بازگشت انسان به قمر زمین تلاش کرده‌اند که بلو اوریجین (Blue origin) یکی از آن‌هاست.
این شرکت که توسط جف بزوس (Jeff Bezos) بنیان‌گذار آمازون تأسیس‌شده، قصد دارد تحت پروژه بلو مون (Blue Moon) یا ماه آبی، مقدمات حضور دوباره انسان روی سطح ماه را فراهم کند. پروژه مذکور شامل توسعه فضاپیمای مخصوص با قابلیت حمل چندین تن محموله بوده که قرار است تجهیزات و متخصصان لازم برای آغاز ساخت پایگاه‌های دائمی روی ماه را به این جرم آسمانی منتقل کند.
البته شرکت بلو اوریجین پیش از این طرح ماهواره‌برهای چند بار مصرف را در دست توسعه داشته و آزمایش‌های موفقیت‌آمیزی را هم انجام داده است. با این‌حال پروژه جدید ابعاد وسیع‌تری داشته و قرار است درنهایت، امکان حضور دائمی انسان روی ماه را فراهم کند.
بر اساس گفته‌های مقامات بلو اوریجین، این شرکت قصد دارد تا سال۲۰۲۳ میلاد نخستین مأموریت بلو مون را به انجام برساند که در این راه، از همکاری شرکت‌های بین‌المللی و به خصوص سازمان هوافضای ناسا بهره‌مند خواهد بود.
لازم به ذکر است که بلو اوریجین در زمینه توریسم فضایی نیز برنامه‌های ویژه‌ای داشته و با ماهواره‌بر جدید نیوشپارد (New Shepard)، علاقه‌مندان را به سفر در مدار زمین می‌برد. البته چنین سفری به‌هیچ‌عنوان ارزان نبوده و برای هر توریست حدوداً بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار هزینه خواهد داشت.
گفتنی است پروژه بلو مون فعلاً در مرحله طراحی اولیه قرار داشته و شرکت بلو اوریجین اطلاعات بیشتری درباره زمان‌بندی اجرای پروژه ارائه نکرده است.

 
منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11293
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها