معاون جدید روسکاسموس به‌زودی معرفی خواهد شد

0 648

سیروس برزو: روزنامه روسی کامرسانت (Kommersant) فاش کرد که در آینده نزدیک، یوری اورلیچیچ (Yuri Urlichich)، رئیس سابق شرکت سیستم فضایی روسیه (Russian Space Systems)، سمت معاون مدیر کل سازمان فضایی روسیه (Roscosmos) را بر عهده خواهد گرفت تا به عنوان یک متخصص حرفه‌ای به توسعه فناوری موشکی و فعالیت‌های علمی دیگر نظارت کند. او همچنین مسئول سامانه ماهواره‌ای اسفر (Sphere) خواهد بود که ایجاد آن توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام شد.
یوری اورلیچیچی، ۵۶ساله، استاد و دکترای علوم فنی دانشگاه دولتی ژئودزی و کارتوگرافی مسکو، دانشگاه دولتی فن‌آوری و مدیریت دولتی مسکو، فارغ التحصیل آکادمی نظامی ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه است. از سال ۱۹۸۴ به عنوان مهندس در موسسه تحقیقات مهندسی ابزار، که بعدا به موسسه تحقیقاتی سازه فضایی روسیه تغییر نام داد، شروع به کار کرد. در سال ۲۰۰۱ به عنوان مدیر کل شرکت سامانه فضایی روسیه منصوب شد از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲، پست‌های مدیر‌عامل و طراح اصلی سامانه ماهواره‌ای گلوناس (GLONASS) را بر عهده داشت. در سال ۲۰۱۲، در معرض اتهامات مربوط ماجرای سوء استفاده مالی حدود ۶.۵میلیارد دلاری در برنامه گلوناس قرار گرفت که مدرکی از خیانت او به دست نیامد و حکمی صادر نشد. او بعدها به عنوان رئیس  مرکز دولتی تحلیلی سیترونیک  (Analytical Center Sitronics) انتخاب شد.
اورلیچیچی در تابستان گذشته طی جلسه‌ای که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین با مسئولان جدید روسکاسموس داشت در مورد چشم‌انداز سامانه فضایی چند منظوره اسفرا گزارشی ارائه داد و اینک خود او به‌طور خاص وظیفه مدیریت این برنامه را بر عهده خواهد داشت.
سامانه فضایی چند منظوره اسفرا شامل پرتاب حدود ۶۴۰ماهواره کوچک از ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۸ می‌شود. به گفته کارشناسان، هزینه آن حداقل ۵۰۰میلیارد روبل خواهد بود و قرار است بیش از نیمی از آن توسط روسکاسموس از منابع غیرانتفاعی جذب شود.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11290
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها