فناوری‌های فضایی نوین در خدمت مردم

0 941

اسکای‌انداسپیس (SSG) یک شرکت دولتی بریتانیایی است که یک منظومه ماهواره‌ای شامل ۲۰۰ نانوماهواره را در مدار پایین زمین برای ارتباطات باریک‌باند بکار می گیرد. این ماهواره ها قابلیت اتصال به شبکه‌های ماهواره‌ای و قابلیت نظارت و مدیریت مستقل را دارند. شرکت اسکای انداسپیس که در بورس اوراق بهادار استرالیا معامله می‌شود، دارای شعبه‌هایی در بریتانیا، رژیم صهیونیستی و لهستان است. پایگاه خبری اسپیس‌واچ‌می با میداد پارینته (Meidad Pariente) مدیرارشدفناوری این شرکت گفتگو کرده است که ذر ادامه می‌خوانید.

برای شروع، می توانید توضیحی درباره خدمات این شرکت دهید. 
شرکت اسکای‌انداسپیس گلوبال، خدمات ارتباطی باندباریک برای مناطقی که بین عرض‌های جغرافیایی ۱۵درجه شمالی و ۱۵درجه جنوبی قرار دارد فراهم می‌کند. این خدمات عبارتند از مکالمات صوتی، پیام‌های فوری، ذخیره‌سازی و ارسال داده‌ها، خدمات M2M و اینترنت. خدمات M2M قابلیت برقراری ارتباط دوطرفه میان هزاران دستگاه را در شبکه موبایل به صورت بی سیم فراهم می آورد.

در نظر دارید چند ماهواره را همزمان پرتاب کنید؟
هنگامی که ما شروع به راه‌اندازی منظومه ماهواره‌ای کنیم، چند ده ماهواره  را در یک زمان از سایت پرتابی اختصاصی به فضا ارسال می‌کنیم.


استفاده از نانوماهواره‌ها چگونه شما را قادر می‌سازد که نقش پررنگی در تجارت داشته باشید؟

 ما نانوماهواره‌هایمان را “روتر فضایی” می‌دانیم که قابل تعویض، ارتقا، و انعطاف‌پذیر است، بنابراین نسبت به ماهواره‌های دیگر ارزشمندند و هزینه زیادی تحمیل نمی‌کنند. ما در اوایل متوجه شدیم که تلاش برای تشخیص اینکه کدام فناوری در پنج سال آینده در دسترس خواهد بود، بی‌فایده است. بنابراین با بهبود سالانه و ارتقاء برنامه‌های تجاری خود، سالانه ۲۰ تا ۲۵درصد کل ناوگان ماهواره‌ای را جایگزین کردیم.

برتری SSG نسبت به رقبای دیگر که منظومه ماهواره‌ای دارند چیست؟
اول از همه، ما به شدت بر این باوریم که در صنعت فضایی رقابتی وجود ندارد، تنها شراکت فعلی و شرکای آینده وجود دارد. خدمت به میلیاردها نفر یک امتیاز است که می‌تواند توسط چندین شرکت بسیار موفق به اشتراک گذاشته شود. برای دیگر شرکتها که خدمات باندباریک ارائه می‌دهند، آرزوی موفقیت می‌کنیم.

بخشی از پدیده فناوری فضایی نوظهور بودن چه احساس دارد؟
این موضوع بخشی از احساس یا رویای ما نیست، بلکه ما در بطن این پدیده هستیم. جهان در حال تغییر است و 30 سال پس از آنکه قابلیت‌های ارتباطات به فناوری‌های خانگی راه یافت، صنعت فضایی در نهایت به‌طور عمیق‌تری درک شد. پدیده فناوری فضایی نوظهور بهترین راه برای استفاده کامل از ظرفیت برنامه‌های مرتبط با فضا برای بهبود زندگی انسان است.

ما درمورد جنبه‌های کاربرد بشردوستانه صنعت ماهواره‌ای در خاورمیانه بسیار نگران هستیم. چگونه می‌توانید در بخش‌های بشردوستانه کمک کنید؟
منطقه خدمات اصلی شرکت ما بین عرض‌های جغرافیایی ۱۵درجه شمالی و ۱۵درجه جنوبی است. به گفته سازمان ملل متحد، بیش از ۲.۵میلیارد نفر در این منطقه هیچ زیرساخت ارتباطی ندارند. آموزش بهتر، مراقبت بهداشتی، تجارت، ایمنی شخصی و رفاه عمومی از توانایی ما برای برقراری ارتباط است. بدین‌ترتیب فرصت‌های مقرون به صرفه یک زندگی مناسب را به افرادی که در این مناطق هستند ارائه خواهد شد.

در مورد تفاهم خود با SocialEco و برنامه‌های راه‌اندازی یک گوشی هوشمند بشری به ما بگویید.

چشم انداز شرکت ما، فراهم آوردن دستیابی ۳میلیارد نفر از مردم به حق ابتدایی بسیار اساسی‌ در برقراری ارتباط است. ما می‌خواهیم به بسیاری از مردم وسیله‌ای برای برقراری ارتباط بدهیم. تفاهم‌نامه ارائه گوشی هوشمند یک دلاری، راهی عالی برای ارائه ابزار ارتباطی به عموم است.
در مرحله اول، اپلیکیشن ارتباطات ما در گوشی هوشمند ۱دلاری گنجانده شده و با اتصال ارائه شده توسط دیوایس هات‌اسپات (ابزار اشتراک گذاری اینترنت)، گوشی هوشمند یک دلاری به تلفن ماهواره‌ای تبدیل خواهد شد. مرحله بعدی توسعه یک گوشی هوشمند ۲۵دلاری خواهد بود.

آیا می‌توانید حدس بزنید که سال آینده شرکت شما چه جایگاهی خواهد داشت ؟
من می توانم درباره ایده‌های چهار سال آینده بگویم. شرکت ما خدمات تجاری خود را براساس طرح ماهواره تری‌دایموندز (three diamonds) و پس از پرتاب و تست در مدار آغاز خواهد کرد. به موازات آن روی طرح منظومه ماهواره‌ای کار می‌کنیم. نخستین سری از نانوماهواره‌ها در سال ۲۰۱۸، توسط موشک لانچروان پرتاب خواهد شد. در سال‌های ۲۰۱۹و ۲۰۲۰امکان دسترسی به سرویس ارتباطی فراهم خواهد شد.

 
منبع
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11282
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها