نانوماهواره‌های دانمارکی برای اپراتور لوکزامبورگی

0 402

شرکت لوکزامبورگی کلئوس اسپیس Kleos Space S.A.)) از امضای قراردادی برای ساخت چند نانوماهواره با ماهواره‌ساز دانمارکی گام اسپیس GomSpace)) خبر داد. این قرارداد که شامل تحقیق و توسعه، تجهیزات آزمایش، ساخت ماهواره و پشتیبانی پرتاب می‌باشد مجموعا ۲.۴۲ میلیون یورو ارزش داشته و انتظار می‌رود نانوماهواره‌ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ تحویل داده شوند.

کلئوس اسپیس که از زمان تاسیس خود در سال ۲۰۱۷ اهداف مختلفی را در صنعت فضایی دنبال کرده قصد دارد با این نانوماهواره‌های سنجشی بر مرزها نظارت داشته باشد خدمات مکان‌پایه دیگری را نیز ارائه کند.

اولین سری ماهواره‌های کلئوس اسپیس در قالب ماموریت اکتشافی کلئوس (KSM) برای نمایش فناوری به کار گرفته می‌شوند و مسیر را برای راه‌اندازی منظومه این شرکت با پوشش جهانی در آینده هموار خواهند کرد. خدمات ماموریت KSM به صورت روزانه و خدمات منظومه کامل این شرکت در آینده به صورت سنجش آنلاین ارائه می‌شوند. تعداد ماهواره‌های ماموریت KSM هنوز اعلام نشده اما منظومه نهایی این شرکت ۲۰ماهواره خواهد داشت.

اندی بویر Andy Bowyer)) مدیر کلئوس اسپیس درباره این همکاری می‌گوید: «برای نیل به هدف این شرکت که ارائه خدمات رادیوفرکانسی مکان‌پایه است، گام اسپیس یک شریک بسیار مهم به شمار می‌رود. ما از کیفیت خدمات، مسئولیت‌پذیری و توانایی‌های تیم گام اسپیس بسیار راضی هستیم.» نیلز بوس Niels Buus)) مدیر گام اسپیس نیز با ابراز رضایت از این همکاری به تمجید از فعالیت‌های کلئوس اسپیس پرداخت. نانوماهواره‌های کلئوس قرار است در اواسط سال ۲۰۱۹ توسط ماهواره‌بر الکترون (electron) شرکت آمریکایی-نیوزیلندی (Rocket Lab) از نیوزیلند به فضا پرتاب شوند. هرچند با توجه تاخیر چند ماهه الکترون در اولین پرتاب تجاری و مشخص نبودن زمان پرتاب این ماهواره‌بر تا همین لحظه، ممکن است ماموریت KSM نیز با تاخیر مواجه شود.

کلئوس اسپیس به طور کامل به شرکت بریتانیایی Magna Parva Limited تعلق دارد. این شرکت در زمینه‌ی خدمات مکان‌پایه فعالیت دارد و در حال توسعه‌ی زیرساخت‌های فضایی با کاربردهایی در تولیدات فضایی می‌باشد. این شرکت سال گذشته نیز تفاهم‌نامه‌های همکاری با دولت لوکزامبورگ برای ایفایی نقش در پروژه‌های معدنکاری فضایی امضا کرده بود.

منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11272
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها