جذب دانشجو دوره ارشد برای معدنکاری در فضا

0 1,214

سیروس برزو: به گزارش پایگاه خبری عصر معدن، از دهه۱۹۹۰، دانشکده معدن کلرادو (Colorado School of Mines)، موسسه‌‌ای پیشرو برای مطالعه منابع فضایی و استفاده از منابع انسانی ایسرو (ISRU) بوده است.

در سال‌های اخیر، شاهد علاقه رو به رشد به ایسرو از سوی آژانس‌های فضایی و بخش خصوصی بوده‌ایم. این علاقه از آن‌جا نشأت می‌گیرد که با توسعه بیشتر سفرهای فضایی،استخراج مواد و تولید سوخت‌های فضایی برای حمل‌ونقل انعطاف‌پذیر، ساخت تأسیسات و حمایت از زندگی توسعه می‌یابد.

حال، این مرکز، در رشته معدنکاری برای منابع فضایی، در دوره کارشناسی ارشد دانشجو جذب می‌کند. به این منظور یک دوره بین‌رشته‌ای طراحی‌شده است که از شناسایی منابع فضایی تا مهندسی سامانه‌های فضایی را دربرمی گیرد.
این دوره در نظر دارد نسل بعدی دانشمندان و مهندسان را برای استخراج منابع موجود در فضا آموزش دهد. منابعی چون استخراج آب، گازها، مواد معدنی، فلزات و سوخت.

در گام نخست با توجه به‌ضرورت تأمین مایحتاج ایستگاه‌ها و فضاپیماها، کار روی موادی که توسط سامانه‌ها و ربات‌ها استخراج‌شده‌اند شروع می‌شود تا آن‌ها را به سوخت برای برنامه‌های فضایی تبدیل کنند.
در گام‌های آتی با توجه به منابع سرشار معدنی در سیارک‌ها، استفاده از این منابع مدنظر خواهد بود.
این دوره تنها متمرکز بر مباحث فناورانه نیست، بلکه طراحان آن موضوعات اقتصادی، سیاسی و حقوقی را هم در برنامه‌های درسی دوره لحاظ کرده‌اند.

 
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11229
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها