1397/07/07

حمله هسته‌ای ناسا به تهدیدات فرازمینی

لیندلی جانسون (Lindley Johnson) رئیس امور دفاع زمینی ناسا در گفتگویی اعلام کرده این سازمان در برابر تهدیدات فرازمینی خطرناک مانند خطر برخورد سیارک‌ها به حمله هسته‌ای متوسل می‌شود. وی که درگذشته در نیروی هوایی ارتش آمریکا مشغول به فعالیت بوده معتقد است باید کره زمین را برای دفاع در برابر تهدیدات ناشی...
حمله هسته‌ای ناسا به تهدیدات فرازمینی

لیندلی جانسون (Lindley Johnson)، رئیس امور دفاع زمینی ناسا، در گفت‌وگویی اعلام کرده این سازمان در برابر تهدیدات فرازمینی خطرناک مانند خطر برخورد سیارک‌ها به حمله هسته‌ای متوسل می‌شود.
وی که درگذشته در نیروی هوایی ارتش آمریکا مشغول به فعالیت بوده معتقد است باید کره زمین را برای دفاع در برابر تهدیدات ناشی از اشیای نزدیک زمین که ممکن است به آن برخورد کنند، آماده کرد.
به گفته وی در برابر این اشیا تهدیدکننده باید به سه روش متوسل شد: «خارج کردن آن‌ها از مسیر اصلی برای جلوگیری از برخورد با زمین، استفاده از یک فضاپیما برای تغییر مسیر این تهدیدات با ایجاد جاذبه مصنوعی و در نهایت استفاده از گزینه هسته‌ای برای نابود کردن آن‌ها.»
جانسون افزوده که در حال حاضر آزمایشی موسوم به دارت در حال انجام است تا مشخص شود چه نوع تهدیدات فرازمینی قابل منحرف کردن هستند و با کدام یک باید به شیوه دیگری برخورد شود.
این مدیر ناسا همچنین از افزایش بودجه مقابله با تهدیدات فرازمینی در این سازمان خبر داده است. به گفته وی این بودجه از ۶۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ به ۱۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ افزایش می‌یابد و ۹۸ میلیون دلار از این رقم به‌طور خاص به آزمایش‌های مرتبط با دارت اختصاص می‌یابد.

فناوری‌های نوین | کاوش‌های فضایی |