از دوربینی با کارایی خارق‌العاده تا ساخت بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان

اختراعات مخترعان در سراسر جهان، سبب رشد و پیشرفت کشور و باز شدن دریچه‌هایی جدید از علم و فناوری می‌شود؛ در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی اختراعات ساخته‌شده در سراسر جهان بپردازیم.
بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان ساخته شد

به‌تازگی گروهی از محققان موفق به ساخت بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان شده است که می‌تواند عملیات رادیویی و دریافت امواج کیهانی را به‌درستی انجام دهد؛ این تلسکوپ رادیویی دقیق‌ترین امواج را دریافت‌ می‌کند و به کمک آن می‌توان بسیاری از فعالیت‌های مخابراتی را به‌راحتی انجام داد.
دوربین جدیدی که در یک ثانیه میلیاردها عکس می‌گیرد

به‌تازگی دوربین‌‌هایی ساخته‌شده‌ است که در یک ثانیه ۵تریلیون عکس می‌اندازند این دوربین‌ها در فرآیندهای علم فیزیک و پزشکی بسیار کارآمد عمل می‌کنند و می‌توانند تصویری را ضبط کنند که شاید حتی در واقعیت و با چشم عادی هم نتوان آن‌ها را دید. این دوربین‌های هوشمند می‌توانند تصاویری بگیرند و با استفاده از آن به مشکلات یک معدن یا توربین بادی پی برد.
چاپگرهای جدیدی که در فضا مورداستفاده قرار می‌گیرند

گروهی از محققان موفق به ساخت اولین چاپگر سه‌بعدی جهان شده‌اند که می‌تواند حتی در شرایط خلأ‌ هم کار خود را انجام بدهد. این چاپگر جدید در فضا مورداستفاده قرار می‌گیرد و تجهیزات یا وسایل موردنیاز فضانوردان را در کمتر از چند دقیقه می‌سازد.

منبع باشگا خبرنگاران جوان