آفریقا و آمریکای لاتین، هدف جدید اپراتورهای ماهواره‌ای

0 869

اپراتورهای ماهواره‌ای از جمله اپراتور اماراتی یاهست (Yahsat)، اپراتور برزیلی استار وان (Star One) و اپراتور برمودایی ABS در صدد حرکت به سوی بازارهای آمریکای لاتین و آفریقا می‌باشند. در کنفرانس جهانی کسب و کار ماهواره‌ای که اواسط ماه سپتامبر در پاریس برگزار شد، این شرکت‌ها از دستاوردهای اخیر و برنامه‌های آتی خود خبر دادند.

شرکت یاهست که اوایل سال ۲۰۱۸ ماهواره مخابراتی الیاه-۳ (Al Yah 3) را به وسیله ماهواره‌بر آریان 5 (Ariane 5) به فضا فرستاده بود، خدمات خود را در برزیل و 5 کشور آفریقایی ارائه کرده است. به گفته مسعود شریف محمود (Masood M. Sharif Mahmood) مدیر یاهست، این شرکت قصد دارد طی 5 ماه آتی به ۱۹بازار جدید نیز ورود کند.

در همین حین، شرکت استار وان با گسترش خدمات خود به خارج از مرزهای برزیل، به بزرگترین اپراتور ماهواره‌ای منطقه‌ای در آمریکای لاتین با در اختیار داشتن ۶ماهواره تبدیل شده است. لینکلن الیویرا (Lincoln Oliveira) رییس این شرکت می‌گوید: «ما موفق شدیم که محدوده تحت پوشش خود را افزایش دهیم و مشتریان جدیدی خصوصا در آمریکای جنوبی پیدا کنیم که ارزش زیادی برای ما دارد. چرا که درآمدهای آن باعث می‌شود بحران‌های اقتصادی برزیل به ما لطمه‌ای وارد نکند.»

این بحران‌ها البته برای یاهست به منزله یک شمشیر دولبه عمل کرده است. از یک سو این شرکت مجبور شده تا بعضی از قراردادهای خود را دوباره قیمت‌گذاری کند اما از سوی دیگر مشتریان برزیلی با توجه به نوسانات اقتصادی، قراردادهای بلندمدت با یاهست به امضا رسانده‌اند.

شرکت ABS که با ۶ماهواره خود بخش‌هایی از قاره آمریکا، آسیا، خاورمیانه، اروپا و آفریقا را تحت پوشش قرار داده است، همچنان به بازار برزیل باور دارد. کارمن گنزالز سانفلیو (Carmen Gonzalez-Sanfeliu) مدیر تجاری این شرکت اعتقاد دارد با وجود مشکلات ارزی برزیل، همچنان بازار قدرتمندی در حوزه خدمات پهن‌باند در این کشور وجود دارد. ABS در بقیه نقاط جهان نیز به دنبال بازارهای جدید خصوصا در زمینه ارتباطات همراه و پهن‌باند می‌باشد.

اما در آفریقا، یاهست فرصت‌هایی پیش روی خود می‌بیند که ناشی از رشد اقتصادی بدون پشتوانه مناسب از بابت مخابرات فیبر نوری هستند. محمود می‌گوید: «کشورهای آفریقایی در زمینه فیبر نوری در نواحی شهری خوب عمل کرده‌اند اما خارج از محدوده شهرها خدمات فیبر نوری وجود ندارد.» این موضوع می‌تواند فرصتی عالی برای اپراتورهای ماهواره مخابراتی باشد.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11181
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها