1397/07/04

عکس بالون ناسا از ابرهای قطبی

یک بالون ناسا با دوربین های بسیار قدرتمند از ابرهای مزوسفریک قطبی عکاسی کرده است.
عکس بالون ناسا از ابرهای قطبی

باولنی متعلق به ناسا تصاویری نادر از مرز اتمسفر زمین ثبت کرده است. این بالون با دوربین‌های قدرتمند گروهی از ابرهای  الکتریکی آبی را بررسی کرده است. این بالون مربوط به یک مأموریت ناسا به نام PMC Turbo بود. این مأموریت از ۸ جولای آغازشده بود. در این مأموریت یک بالون عظیم برای مطالعه ابرهای مزوسفریک به ارتفاع ۵۰ مایلی سطح زمین در منطقه‌ای در سوئد ارسال شد. طی این پرواز دوربین‌های همراه بالون ۶ میلیون تصویر باکیفیت از اتمسفر زمین ارسال می‌شوند. بیشتر این تصاویر  مربوط به ابرهای مزوسفریک قطبی یا PMC است.

ابرهای مزوسفریک قطبی در ارتفاع ۵۰ مایلی قطب‌های زمین در تابستان به وجود می‌آیند. آن‌ها از کریستال‌های یخی ساخته‌شده‌اند و مانند خطوط نازکی در آسمان هستند.

عکس بالون ناسا از ابرهای قطبی

این ابرها فقط هنگام گرگ‌ومیش مشخص هستند زیرا زاویه خورشید سبب می‌شود آن‌ها به رنگ های آبی یا سفید بدرخشند.

سنجش از دور |