1397/07/08

اختلال جدی در مریخ‌نورد ناسا

مریخ‌نورد ناسا به نام کیوریسیتی (Curiosity) دچار اختلال فنی جدی شده که موجب شده انتقال اطلاعات علمی آن به زمین دچار مشکل شود. مریخ‌نورد ناسا که توانست از توفان شن چندماهه و بسیار مهیب سطح کره مریخ جان سالم به درببرد، حالا مدتی است که نمی‌تواند داده‌های ذخیره‌شده در حافظه‌اش را به زمین بفرستد.
اختلال جدی در مریخ‌نورد ناسا

این در حالی است که این مریخ‌نورد بدون هیچ مشکلی در حال کار و فعالیت است و همین مسئله باعث حیرت و تعجب دانشمندان شده است.
مهندسان ناسا می‌گویند این مشکل یک مشکل ارتباطی و مخابراتی است که از شنبه آغازشده و یافتن ریشه‌ها و علل آن نیازمند بررسی بیشتری است. برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد ممکن است مشکلی در آنتن کیوریسیتی به وجود آمده باشد، اما هنوز اطمینانی در این زمینه به وجود نیامده است.
محققان همچنین در تلاش هستند به هر نحو ممکن از داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط مریخ‌نورد ناسا نسخه پشتیبان تهیه کنند تا این اطلاعات از دست نرود.