اسپیس‌ایکس نخستین مشتری خود برای توریسم فضایی را پیدا کرد

0 508

شرکت‌هایی مانند اسپیس‌ایکس (Space X) و بلواریجین (Blue Origin) در سال‌های اخیر صنعت حمل‌ونقل فضایی را دگرگون کرده‌اند و در این زمینه دستاوردهای قابل‌توجهی داشته‌اند.
البته مسلماً افرادی مانند ایلان ماسک (Elon Musk) و جف بزوس (Jeff Bezos) که شرکت‌های مذکور را تأسیس کرده‌اند، صرفاً اهداف خیرخواهانه نداشته و در آینده‌ای نه‌چندان دور به دنبال بازگشت سرمایه و سوددهی کمپانی خود، از طریق سفر به فضا و به‌خصوص توریسم فضایی خواهند بود.
حال خبر می‌رسد که اسپیس‌ایکس در این رقابت گوی سبقت را از رقیب ربوده و نخستین مشتری خود برای سفر توریستی به فضا و گردش در مدار ماه را پیداکرده است. هرچند هنوز هویت مشتری مذکور مشخص نشده و طبق اظهارات ایلان ماسک در توییتر، هفته آینده اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر خواهد شد.


با توجه به اخبار موجود، مسافر اسپیس‌ایکس یک فضانورد باتجربه نخواهد بود و در عوض یک فرد عادی است که شجاعت انجام چنین سفری را به‌عنوان اولین توریست فضایی دارد.
لازم به ذکر است که برخلاف برنامه‌های اولیه اسپیس‌ایکس برای استفاده از حامل فالکون هوی (Falcon Heavy)، به نظر می‌رسد این شرکت، حامل بی.اف.آر (BFR) ، فالکون بزرگ، را برای سفرهای توریستی فضایی مورداستفاده قرار خواهد داد. هرچند حامل مذکور هنوز عملیاتی نشده و مشخص نیست چه زمانی به استانداردهای لازم دست پیدا کند.
از همین رو معرفی یک داوطلب برای سفر به مدار ماه الزاماً به معنی انجام این مأموریت در آینده نزدیک نیست و حتماً تجهیزات موردنیاز نیز باید به مرحله عملیاتی برسند. در ضمن با توجه به سابقه ایلان ماسک اصلاً بعید نیست که هفته آینده وی روی سن رفته و خود را به‌عنوان نخستین توریست فضایی اسپیس‌ایکس معرفی کند!

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11116
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها