سرمایه‌گذاری شرکت های دفاعی در شرکت‌های تجاری فضایی

0 332

پیمانکاران شرکت‌های دفاعی آمریکا، بیش از پیش به سرمایه‌گذاری در شرکت های تجاری فضایی روی آورده اند.
پیمانکاران نظامی باسابقه که معمولا سرمایه زیادی دارند، اغلب در شرکت‌ها و فناوری‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که آنها را به عنوان کلیدی برای آینده خود ارزیابی می‌کنند. استارت‌آپ‌های فضایی با محصولات و خدماتی که کاربردهایی در برنامه‌های امنیت ملی دارند، به فرصت‌های جذاب و ویژه‌ای برای این سرمایه‌گذاران تبدیل شده‌اند.
به تازگی دو سرمایه‌گذاری بزرگ در این حوزه صورت گرفته است. یکی از آنها، سرمایه‌گذاری شرکت بوئینگ هاریزون ایکس ونچرز (Boeing HorizonX Ventures) به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری بویینگ در بازارهای جدید در شرکت ارتباطات ماهواره‌ای بریج‌ست (BridgeSat) است که بر روی ارتباطات نوری در فضا کار می‌کند.  

ارتباطات امن

بریج‌ست در حال طراحی و ساخت یک شبکه جهانی ایستگاه‌های نوری زمینی برای انتقال مقدار زیادی اطلاعات به فضا است. ایستگاه‌های این شرکت از ارتباط نوری ماهواره‌های مدار پایین زمین و مدار زمین‌آهنگ پشتیبانی می‌کند. هدف این است که انتقال امن اطلاعات بین ماهواره‌ها، فضاپیماهای دیگر، وسایل پروازی بدون سرنشین و هواپیماهای بلندپرواز تضمین شود.
برایان شتلر (Brian Schettler) مدیرعامل بوئینگ هاریزون ایکس ونچرز می‌گوید: « بریج‌ست با این برنامه  می‌تواند عملیات خود را ایمن‌تر اجرا کند و ارتباطات ماهواره‌ای قابل اطمینان در سراسر جهان ارائه دهد.»  
بریج ست در سال ۲۰۱۵برای مقابله با محدودیت های مربوط به هزینه، پهنای باند و محدودیت های زیربنایی در ارتباطات نوری مبتنی بر فضا شکل گرفت. این شرکت به تازگی از امضای یک توافق با ناسا خبر داد که طی آن یک سیستم ارتباطی نوری فضایی طراحی و ساخته می شود که می تواند از مأموریت های آینده ناسا پشتیبانی کند.
بری ماتسوموری (Barry Matsumori) مدیر اجرایی شرکت بریج‌ست می‌گوید: «سرمایه‌گذاری بوئینگ به ما کمک می‌کند کار انتقال ایمن داده‌های بزرگ از ماهواره‌های LEO و GEO را با سرعت بیشتر و هزینه‌های کمتری نسبت به روش متداول فرکانس رادیویی انجام دهیم.»

خدمات فضاجغرافیایی
شرکت آمریکایی ریتون (Raytheon) یکی دیگر از پیمانکاران پنتاگون، به تازگی اعلام کرد با  شرکت ماهواره‌ای تجاری هاوک‌آی۳۶۰ (HawkEye 360) همکاری می‌کند.
ریتون در حال سرمایه‌گذاری استراتژیک در هاوک‌آی۳۶۰ در زمینه دسترسی انحصاری به داده‌ها و افزایش خدمات تحلیلی شرکت برای مشتریان دولتی است.
دیو وایسگراس (Dave Wajsgras)، رییس اطلاعات و خدمات رایتون، می‌گوید: «برنامه ما این است که اطلاعات فضاجغرافیایی (geospatial) هاوک‌آی۳۶۰ را با دیگر منابع مربوطه تلفیق کنیم و اطلاعاتی را که به مشتریان آمریکایی و بین‌المللی ارائه می‌دهیم، تقویت کنیم.»
هاوک‌آی۳۶۰ از ماهواره‌های کوچک که در مدار پایین  مستقرند، برای جمع‌آوری فرکانس‌های رادیویی و بهره‌برداری در خدمات فضاجغرافیایی استفاده می‌کند. پیش از این فقط دولت در این زمینه فعالیت می‌کرد. از نقشه‌برداری رادیوفرکانسی با دقت زیاد و تجزیه و تحلیل مبتنی بر مکان، در برنامه‌های کاربردی مانند نظارت بر ماهیگیری غیرقانونی و ردیابی مسیر حرکت ناوگان حمل بار استفاده می‌شود. این شرکت ناوگان پت‌فایندر (Pathfinder) خود را که از سه ماهواره کوچک تشکیل می‌شود، تا پایان سال ۲۰۱۸ به مدار ارسال می کند. البته در ادامه ماهواره‌های دیگری نیز به فضا ارسال می‌شود تا آنکه در سال ۲۰۲۰این شبکه کامل شود.
جان سروافینی (John Serafini)، مدیر عامل هاوک آی۳۶۰ ، می‌گوید: «ما از همکاری با ریتون و افزایش مشتریان تجزیه و تحلیل خود بسیار هیجان‌زده هستیم.»

منبع spacenews.com
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11107
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها