سامانه ناوبری با دقت نظامی به بازارهای تجاری عرضه می‌شود

0 700

شرکت آمریکایی هانی‌ول  (Honeywell) یک واحد جدید ناوبری راهبر خودکار (اینرشیال  inertial) تولید کرده است که ناوبری دقیقی را برای گستره وسیعی از مشتریان در صنایع مختلف از جمله کشاورزی، رباتیک و وسایل نقلیه مستقل (وسایل نقلیه خودکار یا بدون راننده) ارائه می‌دهد، در حالی که از لحاظ اندازه، هزینه و عملکرد با نمونه‌های قبلی قابل مقایسه نیست. اینرشیال دستگاه خودکار راهنمایی و هدف‌یابی و حرکت‌سنجی در زیردریایی‌ها و هواپیماها و دیگر وسایل نقلیه است که به نام دستگاه راهبر خودکار معروف است.

این دستگاه که HGuide n580 نام دارد، اولین راه‌حل ناوبری صنعتی است که هانی‌ول تولید کرده است. این دستگاه با استفاده از فناوری واحد اندازه‌گیری دینامیکی دقیق کار می‌کند و می تواند دقت تعین مکان را حتی در مواجهه با موانع طبیعی و ساخت بشر افزایش دهد.
کریس لاند (Chris Lund)، مدیر ارشد ناوبری و حسگرهای هانی‌ول ایرواسپیس (Honeywell Aerospace) می‌گوید: «ترکیبی از قابلیت‌های ناوبری ماهواره‌ای و راهبری خودکار در دستگاه HGuide n580 عرضه شده است. این قابلیت‌ها به ویژه در مواردی مهم است که در شرایط سخت، نیازمند دقت هستیم مثل مواردی که اتومبیل‌های خودمختار یا خودران در شهرهای مختلف در حرکتند. در این موارد، فناوری ما می‌تواند دقت و عملکرد سیستم‌های ناوبری را افزایش دهد و در نتیجه از جان مسافران محافظت کند.
این ابزار که تقریبا به اندازه یک پاکت سیگار است، قابلیت‌های لازم برای ناوبری و مسیریابی دقیق را در مناطقی با دسترسی ماهواره‌ای محدود، به مشتریان صنعتی ارائه می‌کند. در شهرهای پرجمعیت ساختمان‌های بلند، تونل‌های زیرزمینی وآزادراه‌ها و بزرگراه‌های چندطبقه یا پل‌ها معمولا مشکلاتی در زمینه ناوبری و مسیریابی جی‌پی‌اس معمولی ایجاد می‌کند.
برای اینکه دستگاه جی‌پی‌اس درست کار کند، لازم است بین دستگاه موجود در زمین و چندین ماهواره در آسمان اتصال سیگنال قوی برقرار شود تا دستگاه بتواند موقعیت خود را به درستی تعیین کند. زیرساخت‌های شهر مانند ساختمان‌ها و تونل‌ها ممکن است ارتباط سیگنال بین گیرنده‌های جی‌پی‌اس و ماهواره‌ها را به طور موقت مسدود کند و دسترسی‌ها قطع شود.
هانی‌ول با سیستم یکپارچه HGuide n580، فناوری واحد اندازه‌گیری را با جی‌پی‌اس ترکیب و به عنوان یک راهکار پشتیبان عمل می‌کند، بدین معنا که از دست دادن سیگنال جی‌پی‌اس به دلیل ساختارهای شهری، باعث از دست رفتن کامل ناوبری نمی‌شود.

منبع gpsworld.com
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11086
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها