جدیدترین ماهواره مخابراتی کانادا به فضا پرتاب شد

0 1,002

سحر امین‌آبادی: ماهواره تل‌استار۱۸وانتج (telstar 18 vantage) در نوزدهم شهریورماه سال جاری (دهم سپتامبر) توسط شرکت اسپیس ایکس (Space X) به فضا پرتاب شد. این پرتاب توسط ماهواره‌بر فالکون۹ (falcon9) از  ایستگاه فضایی کیپ کارناوال در فلوریدا به موقعیت جغرافیایی ۱۳۸درجه شرقیِ ژئواستاتیک برای ارائه خدمات ماهواره‌ای با پهنای باند گسترده در بخش‌های هوایی و دریایی صورت گرفت.
ماهواره تل‌استار۱۸وانتج ماهواره مخابراتی کانادایی است که توسط شرکت تله‌ست (telesat) و با پیمانکاری اس.اس.ال۱۳۰۰ ((ssl-1300 (space system lord) ساخته‌شده. ماهواره تل‌استار۱۸وانتج مجهز به دو باتری خورشیدی انعطاف‌پذیر است و به مدت ۱۵سال می‌تواند خدمت‌رسانی کند.
تل‌استار۱۸وانتج سومین ماهواره پر بازده است که تله‌ست آن را عملیاتی کرده است. دن گلدبرگ (Dan Goldberg) مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «تل‌استار۱۸وانتج آخرین نمونه از طراحی نوآورانه تله‌ست است که مزایای قابل قبولی را به مشتریان خود در بازار رقابتی خدمات ماهواره‌ای امروز ارائه می‌دهد.»
این ماهواره ۷۰۶۰کیلوگرمی با استفاده از قابلیت باندهای کی‌یو (KU) و سی (C) عملکرد شبکه را در زمین آسمان و دریا را افزایش می‌دهد. پوشش باند سی از آسیا تا هاوایی سبب ارتباط مستقیم بین آسیا و امریکا و باند کی‌یو سبب بهبود خدمات ماهواره‌ای در چین، مغولستان، آسیای جنوبی و اقیانوس آرام می‌شود.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11085
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hosssein
Hosssein
4 سال قبل

Vary good