شصتمین پرتاب موفق اسپیس اکس؛ ماهواره‌بر فالکون ۹ محموله سنگینی را به فضا ارسال کرد + فیلم

0 569

اسپیس ایکس (spacex) برای دومین بار ماهواره سنگینی را به فضا ارسال کرد؛ تلستار ۱۸ ونتِیج (Telstar 18 Vantage) به فضا فرستاده شد تا ارتباطات مورد نیاز برای ساکنین بخش‌هایی از آسیا و اقیانوسیه را فراهم کند. بوستر ماهواره‌بر فالکون ۹ (Falcon-9) نیز با موفقیت روی کشتی فرود آمد این درحالی بود که پرتاب شرایطی انجام شد که شرایط آب و هوایی چندان مساعد نبود.
محموله  ماهواره‌بر فالکون۹ جرمی برابر با ۷۰۶۰۹کیلوگرم داشت و از پایگاه کیپ کاناورال به فضا ارسال شد. در برنامه زمان بندی شده اسپیس ایکس هوا طوفانی بود و رعد و برق های متعددی اتفاق می افتاد. به همین دلیل ارسال با ۷۷دقیقه تأخیر انجام شد و در نهایت در ساعت ۰۰:۴۵به وقت منطقه زمانی شرقی (۰۹:۲۵دقیقه امروز به وقت ایران) ماهواره‌بر فالکون ۹ از زمین برخاست.
در تیرماه سال جاری نیز این شرکت ماهواره‌های دیگری از سری تلستار را به فضا ارسال کرده بود که با جرم ۷۰۷۶کیلوگرمی رکورد ارسال سنگین‌ترین ماهواه ارتباطی تجاری ارسال شده به فضا را شکسته بود.
درنهایت بخش اول ماهواره‌بر ارسالی روی کشتی هدایت‌پذیر از راه دور در اقیانوس اطلس فرود آمد تا در آینده مجدداً مورداستفاده قرار گیرد. این شصتمین مأموریت موفق ماهواره‌برهای فالکون اسپیس ایکس است.
این شرکت از مدت‌ها پیش در تلاش بود کلاهک ماهواره‌برهای فالکون ۹ را در تورهایی قرارگرفته در کشتی فرود بیاورد تا در آینده مجدداً از آن‌ها بهره ببرد البته این بار چنین برنامه‌ای در کار نبود.
کمی بیش از نیم ساعت بعد مرحله دوم ماهواره‌بر فالکون ۹ فعال شد تا محموله را برای قرارگیری در مدار تنظیم کند. در چند هفته آتی ماهواره در مکان دقیق بر فراز منطقه آسیا-اقیانوسیه قرار می‌گیرد و پهنای باند موردنیاز برای جنوب شرق آسیا، مغولستان، استرالیا، نیوزلند و شمال اقیانوس آرام را فراهم می‌کند.
در محموله بعدی قرار است ماهواره نظارتی ویژه‌ای متعلق به آرژانتین به فضا ارسال شود.

 

 

 

 

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11081
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها