1397/06/18

ناسا به درآمدهای تبلیغاتی فکر می‌کند

گشت‌وگذار در فضا هزینه زیادی می‌طلبد و ناسا تابه‌حال خرج‌تراشی بسیاری برای اکتشافات فضایی خودکرده که این مسئله موجب شده دایره‌ی دانایی انسان از فضای پیرامونش بیشتر شود. بااین‌وجود ناسا برای تأمین هزینه‌هایش به مشکل برخورده و سرپرست این آژانس تصمیم گرفته مانند گروه‌های ورزشی مجوز نام‌گذاری مأموریت‌ها،...
ناسا به درآمدهای تبلیغاتی فکر می‌کند

گشت‌وگذار در فضا هزینه زیادی می‌طلبد و ناسا تابه‌حال خرج‌تراشی بسیاری برای اکتشافات فضایی خودکرده که این مسئله موجب شده دایره‌ی دانایی انسان از فضای پیرامونش بیشتر شود. بااین‌وجود ناسا برای تأمین هزینه‌هایش به مشکل برخورده و سرپرست این آژانس تصمیم گرفته مانند گروه‌های ورزشی مجوز نام‌گذاری مأموریت‌ها، فضاپیما‌ها و ... را به فروش برساند.
این مسئله موجب می‌شود که ناسا بتواند سرمایه‌ بیشتری را به بودجه خود اضافه کرده و از آن برای مأموریت‌هایش استفاده کند. در حال حاضر این آژانس فضایی هنوز نتوانسته هزینه‌های لازم برای ماموریت رسیدن به کره‌ مریخ را فراهم آورد اما به نظر می‌رسد تصمیم جدیدش بتواند سرمایه‌ لازم را جذب کند.
سرپرست جدید ناسا، جیم برایدنستاین ( Jim Bridenstine)، در جلسه‌ مجمع رایزنی این ارگان خاطرنشان کرد: «فروش مجوز نام‌گذاری بدین معنی خواهد بود که شرکت‌های خصوصی می‌توانند در کمپین‌های تبلیغاتی خود همکاری با ناسا را ذکر کنند. ما تابه‌حال سعی کرده‌ایم که این نام را عاری از هرگونه جهت‌گیر‌ی‌های تبلیغاتی نگاه‌داریم و اکنون این کلمه در فرهنگ جوامع آمریکا نفوذ کرده و بسیاری از نسل‌ها را تحت تأثیر قرار داده. بااین‌وجود ما باید به اکتشافاتمان ادامه دهیم و موجبات پیشرفت آمریکا را در زمینه‌های مختلف نظیر فضا، فنّاوری، علم و اکتشافات را فراهم کنیم.»
این مسئله صرفاً بدین معنی نخواهد بود که فضاپیماها به محلی برای تبلیغ بدل شده و برندهای مختلف روی آن‌ها حک می‌گردد اما مسلماً نام برخی مأموریت‌ها تغییر خواهد کرد و محصولاتی نیز از طریق شرکت‌های مختلف تأمین خواهند شد. علاوه بر این فضانوردان معروف قادر خواهند بود قرارداد‌های تبلیغاتی با شرکت‌های مختلف برقرار کنند و بدین شکل درآمدزایی کنند. به‌احتمال‌قوی تولیدکنندگان لباس یا گجت‌های مختلف قادر خواهند بود از این مسئله حداکثر استفاده را ببرند.
ناسا از جزئیات برنامه‌هایش سخن نگفته اما به نظر نمی‌رسد که این اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها بگذارد. بااین‌وجود احتمالاً مقررات خاصی برای این قرارداد‌های تبلیغاتی وضع خواهد شد که می‌تواند داستان راکمی تغییر دهد. به‌هرحال مشخصاً ناسا برای تأمین سرمایه خود به مشکل برخورده و شرکت‌های مختلف آمریکایی نیز حاضر خواهند بود بدون معطلی در راستای تأمین هزینه‌های این آژانس قدم بردارند.

ناسا به درآمدهای تبلیغاتی فکر می‌کند
منبع: دیجیاتو

اقتصاد فضایی |

نظر شما
اخبار مرتبط

با اپلیکیشن جدید ناسا به راحتی در فضا سلفی بگیرید

1397/06/14
این اپلیکیشن جدید که سلفی‌ناسا (NASA Selfies) نام‌گذاری شده، استفاده از تصاویر فضایی متعددی به‌عنوان پس‌زمینه را ممکن می‌کند که سحابی شکارچی و کهکشان راه‌شیری از آن جمله‌اند.

ناسا برای حل مشکلات سفر به مریخ مسابقه برگزار می‌کند

1397/06/14
ناسا ترجیح می‌دهد فضانوردانی که به کره مریخ سفر می‌کنند، بتوانند مواد موردنیازشان را در همین سیاره تأمین کنند و از همین رو با چالش‌های مختلفی مواجه است. مدیران ناسا تصمیم گرفته‌اند برای...

پربازدیدکننده ترین خبر

افزایش توان هند در ارسال محموله به فضا

ماهواره مخابراتی هندی جی ست-29 (GSAT-29) هفته گذشته از پایگاه فضایی ساتیش دهاوان (Satish Dhawan Space Centre) توسط ماهواره‌بر سنگین ​GSLV Mk III به فضا پرتاب شد. این ماهواره پس از ماهواره جی ست-17، دومین ماهواره سنگین هند محسوب شده و همچنین سنگین‌ترین ماهواره هندی است که از خاک این کشور به فضا پرتاب شده است. هند پیش از این توانایی پرتاب ماهواره‌های سنگین را به فضا نداشت و برای ارسال این قبیل ماهواره‌ها به فرانسه متکی بود. ماهواره مخابراتی جی ست-29 به تعدادی ترانسپاندر باندهای Ka و Ku مجهز شده است. این ماهواره 3423 کیلوگرمی قرار است پهنای باند اینترنتی را به مناطق دورافتاده ارائه دهد. پرتاب چهارشنبه 23 آبان، پنجمین پرتاب فضایی هند در سال 2018 می‌باشد و به احتمال زیاد این تعداد در عدد 5 متوقف نخواهد شد.