1397/06/19

خوش‌بینی دانشمندان درباره وجود سیاره ۹ علی‌رغم دیده نشدن

ستاره شناسان خود را قانع کرده‌اند که سیاره ۹ پشت مشتری وجود دارد. «سورهود موری» از دانشگاه توکیو می‌گوید: هر بار که عکسی از عالم می‌گیریم امیدوار می‌شویم سیاره ۹ را پیدا کنیم تا وجود آن را ثابت کنیم
خوش‌بینی دانشمندان درباره وجود سیاره ۹ علی‌رغم دیده نشدن

ستاره شناسان خود را قانع کرده‌اند که سیاره ۹ پشت مشتری وجود دارد. سورهود موری، از دانشگاه توکیو می‌گوید: «هر بار که عکسی از عالم می‌گیریم امیدوار می‌شویم سیاره ۹ را پیدا کنیم تا وجود آن را ثابت کنیم.»
مایکل براون، از انستیتو فنّاوری کالیفرنیا می‌گوید: «بسیار خوش‌بینم که بالاخره یک نفر سیاره ۹ را پیدا می‌کند اما کارشناسان می‌گویند برای ابزارهای شکارچی این سیاره هنوز نامرئی است.»
ناسا می‌گوید: «ممکن است در لبه یخ‌زده بیرون از منظومه شمسی در تاریکی پنهان‌شده است و در یک‌سوی منظومه شمسی است که ما قادر به دیدن آن نیستیم و از مدار ما گریخته باشد.»

خوش‌بینی دانشمندان درباره وجود سیاره ۹ علی‌رغم دیده نشدن

سیاره ۹ سیاره یخی ۱۰ برابر زمین است که در ناحیه بیرونی سامانه خورشیدی است.

احتمال وجود این سیارهٔ فرا نپتونی در ۲۰ژانویهٔ ۲۰۱۶ با اعلام نتیجه‌های بررسی رفتار گروهی از اجرام کمربند کویپر بسیار بیشتر شد. پژوهش‌گران کنستانتین باتیگین و مایکل براون در مؤسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) شواهد غیرمستقیم بیشتری از سیارهٔ ۹بر اساس یک مدل جدید علمی از مدار غیرمعمول چند جرم فرانپتونی دیگر ارائه کردند. فرض بر این است که سیارهٔ ۹ در مسیر یک مدار بسیار بیضوی به دور خورشید، با دورهٔ مداری از ۱۰۰۰۰تا ۲۰۰۰۰سال زمینی می‌چرخد.